یکشنبه 1 اردیبهشت 1398

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، نشست بررسی روند جذب سرمایه گذار پروژه تراموا با حضور شرکت واگن سازی گروه صنعتی پلورسبز، جمعی از مدیران شهرداری رشت در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت برگزار شد.

محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت در این جلسه اظهار کرد: اگر تراموا به صورت شهرستانی تعریف شود می تواند به صرفه باشد و مردم با کمترین هزینه به مقصد برسند.
وی با اشاره به افتتاح راه آهن رشت در ماه آینده و اتصال آن به بندر انزلی و آستارا در افق دورتر گفت: یقینا راه اندازی تراموا در رشت می تواند گام مثبت دیگری برای توسعه استان باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت خاطرنشان کرد: یقینا با بررسی نظرات مشاوران متعدد بهترین گزینه برای اجرای پروژه تراموا انتخاب خواهد شد.
محمد محبتی مدیر پروژه قطار شهری شهرداری رشت در این جلسه اظهار داشت: به دنبال این هستیم از محل پروژه برای سرمایه گذار رغبت ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری به تنهایی قادر به تامین منابع مالی پروژه تراموا نیست مطرح کرد: تلفیق منابع دولتی و غیر دولتی و مشارکت بخش خصوصی می تواند به اجرای این پروژه کمک کند.
مدیر پروژه قطار شهری شهرداری رشت با اشاره به اینکه مدیریت شهری تا شهریور سال آینده فرصت دارد ابراز امیوواری کرد بستر مناسب برای ورود سرمایه گذار در اجرای پروژه قطار شهری فراهم شود.
محبتی با تاکید بر نگاه فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در اجرای پروژه تراموا اظهار کرد: نباید اجرای پروژه تراموا به گونه ای باشد که به سیمای شهر آسیبی وارد شود.
مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری رشت در این جلسه تراموا را پروژه ای بزرگ دانست و یادآور شد: شهرداری به تنهایی قادر به تامین منابع مالی تراموا نیست و باید از ظرفیت اوراق مشارکت و بخش خصوصی نیز بهره برد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم این پروژه ارزشمند را با طی مراحل قانونی برای شهروندان به ارمغان آوریم.
کیوان هاتفی نژاد مشاور پروژه تراموا نیز در این جلسه اظهار کرد: مسیر از مسکن مهر شروع و به سمت میدان مصلی و پس‌از آن به شهرداری رشت رفته و با عبور از خیابان‌ های شهید انصاری از امتداد جاده رشت، انزلی به سمت فرودگاه ادامه پیدا می‌کند.
وی ایستگاه های پیش بینی شده برای تراموا را ۲۰ عدد اعلام کرد و افزود: تراموا می تواند ۶ تا هشت هزار مسافر در ساعت را منتقل کند.
هاتفی نژاد توجه به مقوله‌هایی ازجمله در دسترس بودن، قابل‌تعمیم بودن و ارزان بودن را از اولویت‌های اجرای این طرح دانست و افزود: دولت به اجرای طرح تراموا در رشت به‌عنوان پایلوت نگاه کرده و در صورت موفقیت این مهم در دیگر شهرداری‌ های کشور نیز اجرایی می‌شود.
در ادامه شرکت نسبت به ارائه طرح پیشنهادی و سوابق اجرایی خود اقدام نمود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil