سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

سرهنگ " محمدرضامحمدي " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: بعضاً مشاهده مي‌شود اقدامات عمراني در حاشيه و سطح راه‌ها توسط شركت‌ها و پيمانكاران دولتي و خصوصي در حال انجام است و با وجود اينكه نكات ايمني قبل از انجام پروژه‌ها به آنان ابلاغ شده است؛ شاهد آنيم كه بدون توجه به رعايت نكات ايمني عبور و مرور اقدام به انجام عمليات عمراني مي‌کنند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در صورت وقوع حادثه ترافيكي متولي امر در قبال حادثه مسئول خواهد بود همچنين در صورت پايان عمليات اجرايي و عدم رعايت اصول ايمني مانند باقي ماندن چاله يا برآمدگي در حاشيه يا سطح راه كه موجب به خطر افتادن كاربران ترافيك شود مسؤوليت بر عهده متولي ساخت و نگهداري راه مذكور خواهد بود.
وی افزود: يكي از ويژگي‌هاي خاص معابر گيلان وجود نهرها در حاشيه معابر اين استان است كه عموماً بدون حفاظ رها شده‌اند که ايمن‌سازي اين مكان‌ها بر عهده متوليان اين معابر است و در هر صورت رعايت اصول ايمني برابر آئين نامه راه‌سازي بايد ملاك عمل قرار گيرد.
رئیس پلیس راهور گیلان خاطرنشان کرد: در صورت وقوع تصادفات رانندگي به علت اختلاف سطح ميانه يا حاشيه معابر، كارشناسان پليس راهور برابر تبصره 3 ماده 14 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي سهم تقصير براي متوليان ايمني و نگهداري آن معبر در نظر خواهند گرفت.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil