پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری نودادگیل؛ دکتر مصطفی سالاری در آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان لاهیجان با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم در فضایی توام با انسجام و اتحاد با کیفیت بهتری انجام می شود افزود: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید تلاش کنیم روز به روز بر میزان کیفیت ارائه خدمات به مردم افزایش پیدا کند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه افزایش نشاط اجتماعی در گرو وحدت و همدلی محقق می شود گفت: با بهره مندی از خردجمعی می توانیم در مسیر توسعه زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز مردم گام برداریم.
نماینده عالی دولت در گیلان به افزایش ظرفیت گردشگری گیلان با ساماندهی آب بندان ها خاطرنشان کرد: اگر با تدبیر صحیح این طرح به خوبی اجرا شود می تواند در مدت ۲ سال معادل ۵۰۰ میلیارد تومان سودآوری و ایجاد اشتغال داشته باشد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه تامین آب کشاورزی در سال گذشته با اهتمام مدیران، دست اندرکاران و مردم به خوبی پشت سر گذاشته شد افزود: امیدواریم در سال زراعی پیش رو نیز نیازمندی‌ها درخصوص لایروبی انهار شروع شود تا نواقص برطرف گردد.
وی به تدوین شیوه نامه راه اندازی شناگاه ها در مناطق ساحلی گیلان طی ۲ تا ۳ هفته آینده اشاره کرد و گفت: نحوه فراخوان بخش خصوصی و ساز و کار آن ابلاغ می شود.
استاندار گیلان به شناسایی ۷۰۰ نقطه روستایی استان درخصوص اجرای طرح گیل پارک ها اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح در هر مرکز گیل پارک برای ۳ نفر به صورت مستقیم و ۸ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.
وی به اظهار نظر برخی از صنف ها درخصوص ایجاد ضرر و زیان برای آن ها با اجرای گیل پارک ها اشاره و خاطرنشان کرد: این مراکز در فاصله ۶ تا ۱۴ کیلومتری با رعایت حریم در جاده های روستایی فرعی و اصلی به منظور تامین نیازهای ضروری مردم و مسافران احداث می‌شود و خللی در صنوف دیگر ایجاد نمی کند.
 دکتر سالاری بر ضرورت رفع نیازهای ضروری مردم به واسطه تراکم بالای جمعیت در گیلان اشاره کرد و افزود: ما موظف هستیم متناسب با وضعیت استان در مسیر توسعه استان و اشتغالزایی برای مردم و رفع مشکلات آنان گام برداریم.
وی به اعلام آمادگی سرمایه‌گذاران برای احداث مراکز گیل پارک در گیلان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با این اقدام علاوه بر درآمدزایی و ایجاد شغل شاهد رونق واحدهای اقامتی روستایی خواهیم بود.
نماینده عالی دولت در گیلان گفت: در هر طرحی که در سطح استان درحال اجراست آمادگی بهره‌گیری از نظرهای اصلاحی برای کاهش ابعاد منفی، افزایش اثرگذاری مثبت آن و بهبود منافع مردم را داریم.
وی با بیان اینکه مدیران جذب سرمایه‌گذار در حوزه کشاورزی و گردشگری را با جدیت بیشتری دنبال کنند گفت: در خصوص فرآوری و بسته‌بندی چای و برنج اقداماتی در حال انجام است تا علاوه بر شناساندن برند محصولات گیلان منافع بیشتری برای کشاورزان داشته باشد.
وی بر ضرورت برنامه‌ریزی شهرستانی در خصوص برگزاری مسابقات واحد بین روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: در حوزه هنر هم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزاری تئاتر را با جدیت دنبال کنند تا درچارچوب قانون شاهد ایجاد نشاط اجتماعی باشیم.
وی به پیشینه غنی تمدن و فرهنگ گیلان نیز اشاره کرد و گفت: باید تلاش شود سهم استفاده از ظرفیت مدیریتی جوانان و بانوان در شهرستان لاهیجان افزایش پیدا کند.
در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش های امیر جانبازی در دوره سرپرستی فرمانداری شهرستان لاهیجان، اسماعیل میرغضنفری به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.
فرماندار جدید شهرستان لاهیجان نیز در این مراسم تأکید کرد: تنها معیار بنده کار در چهارچوب قانون با حفظ کرامت انسان‌ها و وحدت و همدلی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسئولین نظام نیز می‌باشد.
اسماعیل میر غضنفری در جلسه شورای اداری شهرستان لاهیجان که با محوریت تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان برگزار شد، عنوان کرد: از حسن اعتماد استاندار محترم گیلان بسیار متشکرم و امیدوارم روزی که از این شهرستان می‌روم سرم را بالا بگیرم و خدمتی هرچند ناچیز برای مردمان ولایت مدار این شهرستان داشته باشم.
وی با تقدیر از زحمات امیر جانبازی در طول مدت سرپرستی فرمانداری به برخی مشکلات شهرستان لاهیجان اشاره کرد و گفت: باعث تأسف است که عروس شهرهای گیلان و پایتخت گردشگری استان با معضل زباله و پسماند روبه‌رو باشد.
میر غضنفری تأکید کرد: تنها معیار بنده کار در چهارچوب قانون با حفظ کرامت انسان میر غضنفری تأکید کرد: تنها معیار بنده کار در چهارچوب قانون با حفظ کرامت انسان‌ها و وحدت و همدلی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری و مسئولین نظام نیز می‌باشد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil