جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، حجت الاسلام‌ جمال یاری طی نشستی با مدیرکل نهاد کتابخانه های استان با قدردانی از اقدامات ارزشمند این نهاد در ایجاد زمینه مناسب مطالعه برای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، نقش کتاب و کتابخانه را در ارتقای سطح فرهنگی جوامع بسیار مهم و تأثیرگذار دانست.

این مقام مسئول بر اهمیت هم افزایی دستگاه های مختلف فرهنگی در توسعه امر کتابخوانی تأکید کرد و گفت: با توجه به هدف مشترک این دستگاه ها در ایجاد آگاهی در جامعه باید اقدامات انجام شده در راستای سیاست های پیش بینی شده، تداوم یابد.
وی با بیان اینکه توجه به حوزه فرهنگی نسبت به سایر حوزه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: سرزمین گیلان همیشه دارای مردمانی بافرهنگ و فرهنگ دوست بوده و مهد اولین های زیادی در بخش های مختلف فرهنگی کشور است.
حجت‌الاسلام یاری به ظرفیت های مناسب سازمان تبلیغات اسلامی در اقصی نقاط گیلان نیز اشاره کرد و از آمادگی این دستگاه برای اجرای برنامه های مشترک با مجموعه کتابخانه های عمومی در روستاهای استان خبر داد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به توطئه دشمنان در خصوص نابودی فرهنگی غنی اسلامی و ایرانی اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب ما برخاسته از فرهنگ دینی بوده و در دوران دفاع مقدس نیز وجود همین فرهنگ ایثار و شهادت رمز پیروزی ما بر دشمن بود.
پریسا کرمی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز ضمن قدردانی از همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی در ترویج فرهنگ کتابخانی اظهار کرد: رشد شاخص های مطالعه در حوزه های مختلف استان نشان از توجه مسئولان استانی به موضوع مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارد.
وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی با پیش بینی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی سعی در ایجاد جذابیت این مکان فرهنگی دارد، تصریح کرد: اگر ما برنامه‌ای برای کودکان و نوجوانان خود در حوزه های فرهنگی تدارک نبینیم، بدخواهان نظام و انقلاب این خلأ را با شیوه های مختلف ضد‌دینی پر خواهند کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان یکی از مهمترین اهداف فرهنگی کتابخانه های عمومی را تأمین نیازهای دینی مخاطبان عنوان کرد و متذکر شد: نهاد کتابخانه های عمومی بر انجام تمام تعهدات خود در تفاهم نامه ها منعقده با دستگاه ها، نهادها و مؤسسات پایبند بوده و از آن در جهت رشد و توسعه فرهنگی جامعه بهره برداری می کند.
در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری مابین اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان و اداره کل کتابخانه های عمومی استان به امضای طرفین رسید.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil