پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حبیب جهانساز گفت: گیلان 238 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و برداشت برنج از این شالیزارها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه کشت دوم موجب ارتقای درآمد کشاورزان می شود، اضافه کرد: برنامه داریم تا در 62 هزار هکتار از شالیزارهای گیلان، کشت دوم انجام شود.

جهانساز با اشاره به اینکه سال گذشته در 12 هزار هکتار از شالیزارهای استان راتون پرورش یافت، ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب امسال در 23 هزار هکتار از شالیزارهای استان راتون پرورش یابد.

وی از کشاورزان خواست تا در صورت داشتن شرایط لازم برای پرروش راتون از فرصت استفاده کنند و برای محصور کردن مزارع‌شان به منظور ممانعت از ورود احشام اقدام کنند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان به تامین کود مزارع از سوی کشاورزان برای پرورش راتون تاکید کرد و گفت: بارندگی اخیر شرایط آب و هوایی را برای پرورش راتون در استان افزایش داده است و بهره‌برداران برای تولید بیشتر برنج سفید حاصل از پرورش راتون فرصت را از دست ندهند.

کشاورزی تک محصولی قادر به تامین معیشت زندگی کشاورزان گیلانی نیست و باید از حالت تک محصولی خارج و از اراضی مستعد بیش از یک نوبت در سال استفاده شود. با آگاه‌سازی کشاورزان استان از فواید بسیار کشت دوم و ترویج این کشت و ارایه اطلاعات لازم در مورد محصول مناسب کشت در هر منطقه، میزان بذر و تاریخ کاشت و همچنین ارایه تسهیلات، می‌توان زمین‌های حاصلخیز این خطه از شمال ایران را از شش ماه بی‌‌استفاده ماندن خارج کرد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil