پنج شنبه 9 فروردین 1403

پیش تر هم دیدیم که بزرگ تر از این ها هم به دام قانون اسیر شدند  وپس در اندک مدتی از روزنه های قانون راه رهایی برایشان گشوده شد و دیگرانی که آش نخورده بودند،دهن شان سوخت و الانه هم هنوز با هر درمانی التیام نمی یابند .

اون مدیر کل الانه در مرکز کشور دارد برای ریاست فدراسیون کاندید می شود که بگویند او این اینکاره نبوده و دستگیری اش یک توطئه بوده و شاید فردا روزی از اینان دلجویی هم بشود .

هرروز شنیده می شود که این مدیر کل و آن معاون فرماندار و اعضای شورای شهر و شهرار و خلاصه تا بخواهی بگیر وببند انجام می شود و بازهم آب از آب تکان نمی خورد .

اینها همه  بازی ای است تا همچنان با شعور مردم بازی شود ،بازی شود که تا فکر کنند دارند کاری برای مبارزه با فساد انجام می دهند؛ کدام کار و با کدام راهبرد و اندیشه ای؟ ؛این بنیان و اساس کار است که شرمگنانه برای آن کاری نمی کنند!.

می خواهم بگویم که آیا با زندانی کردن این مدیر و مدیر کل قبلی، آن شهردار و رییس شورا ی شهر کار بسامان خواهد شد ؟. کدام کار را در این سال ها با بگیر وببند چنین افرادی بسامان کرده ایم ؟.

ما با اساس وبنیان کار مشکل داریم، که برخی ها دانسته آمدند و پرونده برخی هم ستادی ها و هم تیمی های سالوس خود را با مماشات بچه های بالا و نادیده گرفتن برخی نمایندگان مجلس تطهیر کردند تا آن افراد فاسد که کدها ی مشخصی هم داشتند به آن کارهای مهم گمارده شوند.

در اساس ما برای شناسایی افراد فاسد راه دور درازی نداریم که پیش بگیریم ؛همین که دیدیم مدیرکل در و پیکر محل کارش همواره بسته باشد و محرمانه ها با عوامل درونی و بیرونی داشته باشد و آن کارگزینی پرونده اش تنها برای برخی ها باز شود،آن بازرسی دانسته برخی ها گزارش ها را مخفی نگه  دارد و آنگاه مدیر کل خودش حراست اداره را انتخاب کند ؛آن مالی چی اداره با لیست های خاص بازی  کند و برای انجام این کار از آن اعتبار بزند و پول اینجا را در آنجا هزینه کند ؛ اینها آشکارترین راه شناسایی دزدان اداری است که بازهم دانسته دارند مماشات می کنند و حکمت و مصلحت را به بازی می گیرند و می گویند و تاکید دارند که این سخن را دراینجا و آنجا نگوییم وبه مردم هم نگوییم تا برتشویش آنان افزوده نشود و...

واین همه سال این همه مخفی کاری کردیم که مردم دچار التهاب نشوند ؛کجایمان آباد و کجای روان جامعه امان به آرامش رسید و کجای ساختار اداری امان راستکرداری پیشه کرده است ؟.

این توهم وروان پریشی است که خیال کنیم با دستگیری این مدیر کل و آن شهردار و آن مالی چی اداره، کشور را از منجلاب فساد عمق یافته رهایی خواهیم بخشید ؛این زشت بدکردار اکنون در لایه لایه ساختار اداری کشور جاخوش کرده وریشه ای به درازنای تاریخ 40 ساله در روح روان مدیران مان دوانیده است .

رشوه گیری و رشوه دهی در اداره های دولتی اکنون بمانند آن است که شما به میهمانی فک و فامیل رفته باشبد و برایش شیرینی برده یاشید؛ همه در این دولت سرای بزرگ با گفتمانی خاص و پرستیژی عجیب جوری نمایش می دهند که آدم خوبه تاریخ اند و حتی شبی رابا رسولان الهی همدم بوده وبواقع کناهگار واقعی یکی دیگه است .

این امری آشکار است که وقتی در کشورم هر نوکیسه ای را چون در تیم ما بوده وهر کار بدشگونی را از او نادیده گرفتیم ، سرچشمه های آلودگی مالی هرگز شناخته نشده و در واقع نمی خواهند شناخته شود تا کشور به آبادانی و خرمی نزدیک شود .

یک مانند آشکار فساد اداری در استان گیلان ، اداره کل فقیرورزش و جوانان است که دستگیری دو مدیر کل اخیر آن در کنار مدیر کل صنایع ،معاون استانداری ،اعضای شورای شهر ،مدیر کل جهاد کشاورزی،رییس علوم پزشکی ،کمیته امداد امام خمینی،مدیر کل محیط زیست و چند تای خرده پای دیگر نشان از آن دارد که همه ی اینها گزینش شده ها ی ساختارند که گزینشی ها با پز مدیریتی از مرکز کشور آمدند و با گزینش های سفت و سخت اداری از مرده و میت پرسیدند وآیا اوبه نماز می رود، آیا در راهپیمایی ها شرکت می کند .و...که اساسا محلی از اعراب نداشته و ندارد .  

به این نگرش که اگر بنا بوده  این سخت گیری ها به تولید آدم بیانجامد و مدیر مدبر شود ؛چگونه است که این همه خلافکار در وزارت ورزش و سایر اداره ها تولید می شود؟!.

پس پیشنهادم این است که چونان کشورامریکا تا چند ماه بدنه فربه دولت را گل بگیریم که شاید مردم در نبود این گونه ی از مدیران خودشان بهترازهمیشه کارهایشان را راهبری کردند و بهتر هم به آرمان های خود نزدیک شدند .

اگر چه با این آمار عجیب در اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان ،دستگیری وزارت ورزش و جوانان باید در اولویت کار باشد ؛اما یادمان نرود که اگر در سایر استان ها مدیران اش کمتر دستگیر شده اند ،نه اینکه آنها پیامبر زاده اند ،که گویا مماشات مراکز امنیتی و بازرسی در آنجاها به پاک دستی مدیران اش کمک کرده است !!.

پس باید یک احسنت به اداره های بازرسی، اطلاعات و قوه قضا گیلان گفت که بیشتر از سایر استان ها مو را از ماست کشیده و درواقع خواسته جریان توفنده فساد پذیری را در استان مان کند تر کند . محمدپور بی بالان

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil