جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری نودادگیل؛ حجت الاسلام علیزاده، مدیرکل اوقاف گیلان در مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد جامع اطاقور لنگرود، با اشاره به تعبیر امام راحل از انقلاب اسلامی به عنوان معجزه قرن، گفت: انقلاب اسلامی را می‌توان شروع دگرگونی‌های بزرگ و بنیادی در ایران و کشور‌های منطقه قلمداد کرد.

 وی با بیان اینکه در دوران طاغوت به عمد ایران و ایرانی را از دستیابی به علوم روز دنیا محروم می‌کردند، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای جبران این عقب‌ماندگی، دستیابی به دانش روز و فناوری‌ها را برای ایجاد تمدن نوین اسلامی، از آرمان‌های خود مطرح کرد.

علیزاده، سرعت پیشرفت علمی در ایران را  11 برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان دانست و گفت: میزان باسوادی در کشور پس از انقلاب 96 درصد است و این در حالی است که این عدد در دوران طاغوت 30 درصد بوده است.
وی به گسترش بی نظیر مراکز آموزش عالی و رشته‌های مورد نیاز کشور پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: پیش از انقلاب نزدیک به 150 هزار دانشجو در کشور داشتیم که امروزه این تعداد نزدیک به چهار میلیون نفر است.
مدیرکل اوقاف گیلان،  به دستاوردهای ارزشمند دانشمندان جوان بعد از انقلاب اسلامی در حوزه نانو، لیزر، علوم فضایی و هسته‌ای، سلول‌های بنیادین، داروسازی و شبیه‌سازی حیوانات اشاره کرد و گفت: در این علوم ما جز چند کشور برتر دنیا هستیم.
 وی در خصوص پیشرفت‌های ایران پس از انقلاب در حوزه مختلف علوم پزشکی گفت: ایران اسلامی قطب پزشکی در غرب آسیاست.
علیزاده، رشد صنعتی در حوزه تولید آهن و آلومنیوم، سدسازی، کشتی سازی و حوزه‌های مربوط به حفر چاه و استخراج نفت را از دیگر افتخارات ایران پس از انقلاب اسلامی دانست و گفت: در این امور در دوران پهلوی کاملاً به غرب وابسته بودیم.
وی اعلام کرد: در خودروسازی هم با وجود همه نقدهایی که به کیفیت و عرضه خودروها وارد است پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم.
مدیرکل اوقاف گیلان اذعان داشت: در حوزه نظامی که از وابستگی 100 درصدی به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و موشک‌ها و توان نظامی نیروهای نظامی ما امنیت و بازدارندگی 100 درصدی ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر بیان برکات انقلاب برای مردم گفت: دشمن با تکیه بر توان گسترده رسانه‌ای خود از طریق شبکه‌های مختلف تلویزیونی و ماهواره‌ای و فضای مجازی به شدت به دنبال القای یاس و ناامیدی نسبت به آینده انقلاب و جمهوری اسلامی است.
 علیزاده تصریح کرد: اگر روحیه خودباوری، عزت نفس ملی، میهن دوستی از مردم ایران به ویژه جوانان گرفته شود به جای آن غرب دوستی و گل و بلبل دانستن کشورهای غربی جایگزین شود، راه برای استثمار و به استعمار کشیدن ملت ایران باز خواهد شد.
 وی خاطرنشان ساخت: مردم نجیب ایران که انقلاب کردند و انقلاب را ادامه داده و از آن حفاظت می‌کنند از انقلاب گله مند نیستند چون اعتقاد دارند عمده مسئولان انقلابی بوده و در حال فعالیت جهادی هستند اما نسبت به برخی بی تدبیری‌ها در جلوگیری از مشکلات و مهار تورم و گرانی و بیکاری و فساد اجتماعی و فرهنگی کشور انتقاد شدید دارند.
 مدیرکل اوقاف گیلان اظهار داشت: برخورد به موقع با سوءاستفاده گران از قدرت و ثروت مردم را به آینده کشور و انقلاب دلگرم تر می‌کند، چرا که مردم وارث اصلی انقلاب و ارزش‌های معنوی آن هستند.
حجت الاسلام علیزاده، با جدی دانستن پروژه نفوذ مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، گفت: عده ای خودفروخته و عامل بیگانه، مامور هستند با پررنگ کردن روحیه اشرافی گری در برخی مسئولان و آقازاده‌ها، مردم را نسبت به آرمان‌ها و افتخارات و برکات انقلاب بدبین کنند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil