جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان، دکتر ذبیح الله نیکفر، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در دیدار با رئیس اداره اوقاف این دو شهرستان، کارهای انجام گرفته در اوقاف لاهیجان را خوب ارزیابی کرد و گفت: ترویج فرهنگ وقف به پویایی اقتصاد جامعه کمک می‌کند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برکات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی سنت حسنه وقف، گفت: هدفمند اجرا شدن نیات واقفین، این فرهنگ متعالی اسلام را رونق می دهد.
وی با تاکید بر حمایت از اوقاف لاهیجان در مقابله با موقوفه خواری و موقوفه خواران گفت: نمایندگان مجلس در خدمت وقف و احیای موقوفات هستند.
نیکفر گفت: سنت حسنه وقف در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی، اقتصادی و کمک به محرومین توانسته کاملا تاثیرگذار وکمک کننده به نظام جمهوری اسلامی باشد.
وی با اشاره به ورود خوب اوقاف لاهیجان به بخش‌های عمرانی گفت: براساس ظرفیتی که سنت حسنه وقف دارد، سازمان اوقاف میتواند یکی از مهمترین نهادهای کمک کننده در حمایت از تولید ملی باشد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در زمین‌های موقوفه گفت: احیا زمین‌های اوقافی و موقوفات به اشتغال زایی و کاهش بیکاری در لاهیجان کمک شایانی می کند.
وی خاطرنشان ساخت: احیای موقوفات زمینه عمل به نیات واقفان را فراهم می کند.
نیکفر اعلام کرد: با توجه به مطالبات اوقاف لاهیجان از اشخاص حقوقی، آمادگی همکاری در خصوص اخذ مطالبات و اجرای نیات واقفین در این شهرستان را دارم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: احیای موقوفات، دعای خیر واقف و جامعه هدف نیات واقفان را برای کارگزاران و کسانی که در خدمت وقف هستند، به دنبال دارد.
حجت الاسلام سید حامد میر حسینی نیز در این دیدار که در اداره اوقاف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل انجام شد، گزارشی از وضعیت این اداره و اقدامات انجام شده، وقف های جدید و روند تعیین هیات امنا به دکتر نیکفر ارائه کرد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil