شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش روابط عمومی اوقاف گیلان وبه نقل از ایسنا، حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی در استان گفت: هدف از این طرح اجراي صحيح و امينانه نيات واقفين در بخش های دارو و درمان و کمک به مراکز درمانی از محل موقوفات دارای نیات مرتبط است.

وی افزود: شناسايي افراد مستحق و بهره مندي آنان از اجراي نيت، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور برای اجرای امینانه نیات واقفین و نظام مند کردن آن، تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی موقوفه و خیریه از اهداف اجرای این طرح است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان، ترغیب، تشویق و جذب خیرین برای کمک به بیماران نیازمند و هزینه های درمانی را از دیگر اهداف اجرای طرح مهر تندرستی برشمرد و گفت: آگاه سازی خیران از نیازهای روز جامعه جهت ایجاد وقف جديد متناسب با نیازهای روز نیز از رسالت های سازمان اوقاف است که به اجرای این طرح کمک می کند.
وی به وجود ۱۰موقوفه با نیات دارو و درمان در گیلان، اشاره کرد و افزود: بانو افسر مژدهي، سيد صمدمير فندرسكی، موقوفه احمدرجبي پور، احمدآذين، موقوفه ثلث ميرمرادی، كربلايی اكبر پرنيان، حاجي صالح نويدي، وراث محمدباقر حيدرپور، بانو شوكت دريابيگی، حاجيه راضيه وزيري با نیت دارو و درمان در استان وقف کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده خاطرنشان کرد: این موقوفات در شهرستان های رشت، رودسر، آستانه اشرفيه، تالش، صومعه سرا و لاهیجان واقع شده اند.
وی اضافه کرد: از محل موقوفات یاد شده از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰ میلیون ریال برای تامین دارو و کمک به تامین هزینه درمان بیماران در شهرهایی که این موقوفات در آنها واقع است هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان همچنین گفت: در استان گیلان ۱۲ موقوفه بانو اشرف الملوك اميني فخرالدوله، حاج علي تاجر تهراني، موسي معتمدشريعت، احمد قوام، موقوفه علي اميني، موقوفه عبدالله آستانه، ثلث صفر يوسف بيك، مريم وثوق، ربابه حقيقي ناصري ، ربابه اميردخت صفاري، ثلث مرحوم حاجيه راضيه وزيری ، سيده زينب ميرجوادي رودسري با نیت کمک به مراکز درمانی به ثبت رسیده است.
وی اظهار کرد: این موقوفات در شهرستانهای های لشت نشاء، صومعه سرا، لاهيجان، آستانه اشرفيه، رشت، لنگرود و رودسر به ثبت رسیده اند.
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده گفت: از محل این در آمد این موقوفات از ابتدای سال تاکنون ۸۴ میلیون ریال به مراکز درمانی کمک شده است.
وی ادامه داد: ۳ میلیارد ریال دیگر نیز از محل درآمد همین موقوفات به مراکز درمانی شهرهای یاد شده کمک خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان کرد: درمانگاه ولیعصر(عج) بخش لشت نشاء، بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان، بيمارستان امینی لنگرود، بیمارستان کوثر شهرستان آستانه اشرفیه، درمانگاه پاشاکی شهرستان لاهیجان، آسايشگاه معلولين شهرستان لنگرود، زايشگاه میرجوادی شهرستان رودسر برخی از مراکز درمانی در گیلان هستند که طبق نیات واقفین باید عواید موقوفات در آنها هزینه شود.
حجت الاسلام والمسلمین علیزاده با بیان اینکه عواید موقوفات طبق نیات واقف اگر مقید به قید مکان باشد باید در همان بیمارستان و مرکز درمانی مورد نظر واقف هزینه شود، گفت: عمل صحیح نمودن به نیات واقفین و وقف آنان ، حکم شرعی و اخروی است که باید آن را به درستی به انجام رسانید.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil