چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي برق گيلان، مهندس«عظيم بلبل آبادي» رئيس كارگروه تخصصي انرژي و آب پدافند غيرعامل استان گيلان و مديرعامل شركت برق منطقه اي گيلان گفت: با توجه به اهميت مراكز مختلف مانند شبكه هاي خطوط انتقال، فوق توزيع و نيروگاه ها كه نقش حياتي و اساسي دارند، اين تجهيزات و تاسيسات بايد بر اساس آخرين يافته هاي علمي و عملي ضوابط اجرايي پدافند غيرعامل مورد حفاظت قرار گيرند.

رئيس كارگروه تخصصي انرژي و آب پدافند غيرعامل استان گيلان افزود: از بين رفتن و خسارت ديدن هر يك از اين زيرساخت ها مي تواند لطمات و صدمات جبران ناپذيري داشته باشد. لذا با توجه به توانمنديهايي كه در اختيار داريم بايد از بروز خسارات جلوگيري كرد و در همين راستا خوشبختانه در استان گيلان اقدامات بسيار خوبي انجام شده است.
وي اضافه كرد: برق منطقه اي گيلان در راستاي شرح وظايف پدافند غيرعامل در سال هاي اخير اقدامات متعددي انجام داده است، از جمله طراحي و ساخت پستهاي 63.20 كيلوولت از نوع GIS گازي را مي توان نام برد كه با ساختمان هاي محيط اطراف و مبلمان و معماري شهري مطابقت دارد و از نماي بيروني با ساختمانهاي همجوار تفاوتي ندارند و براي دشمنان قابل شناسايي نيست.
وي يادآور شد: پست هاي معمولي در فضاي باز احداث مي شوند اما پستهاي GIS هم اكنون در سوله و به صورت مسقف مي باشند كه از لحاظ پدافند غيرعامل از اهميت ويژه اي برخوردار هستند.
مهندس بلبل آبادي با اشاره به رويكردهاي شركت سهامي برق منطقه اي گيلان در ساخت نيروگاه ها گفت: در بحث نيروگاه ها، رويكرد به سمت عدم تمركز سوق داده شد و سعي داريم كه از توليد پراكنده استفاده كنيم و در همين راستا با توجه به موقعيت جغرافيايي استان، مولدهاي مقياس كوچك در دستور كار قرار گرفت كه از لحاظ فني نتايج خوبي را به دنبال دارد و در همين راستا در مباحث خطوط انتقال و فوق توزيع نيز به دليل وسعت كم استان و كمبود زمين در شرايط بسيار ويژه اي هستيم و محدوديت داريم، لذا با توجه به مزاياي توليد پراكنده كه توليد در محل مصرف اتفاق مي افتد، تقريبا از احداث خطوط بي نياز مي شويم. علاوه بر آن استفاده از كابل هاي زيرزميني به جاي خطوط هوايي در داخل شهر و محدوده شهرها در سال هاي اخير بسيار مورد توجه قرار گرفته است كه همه اين اقدامات و مجموعه اي از ديگر كارهاي انجام شده در راستاي پدافند غير عامل صورت گرفته است و متناسب با شرايط، اين روند تداوم دارد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil