سه شنبه 28 فروردین 1403

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان؛ تفاهم نامه گسترش همکاری های بین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دانشگاه علمی کاربردی استان گیلان به امضاء طرفین رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان ضمن استقبال از انعقاد تفاهمنامه  اظهار داشت: این تفاهم نامه با محوریت اجرای پروژه های تحقیقاتی، تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز بخش صنعت و بازار کار، برگزاری دوره های آموزشی، هدایت و همچنین حمایت از پایان نامه ها، امکان سنجی، مطالعه و برنامه ریزی و اجرای بازدیدهای دانشجویی از مراکز صنعتی و تولیدی به امضاء رسید.
فرهاد دلق پوش در این نشست  به اهمیت و جایگاه اثربخش ارتباط صنعت با دانشگاه تاکید کرد و گفت: صنعت می تواند به پشتوانه ارتباط مستمر و معنادار ضمن برخورداری از دانش فنی دانشگاه،  به تکنولوژی نوین و روزآمد تجهیز شود.
وی ادامه داد: هم اکنون بین مراکز علمی و کسب و کار و تولید، افتراق است و لازم است به سمتی پیش برویم که پل های ارتباط منطقی و علمی بین دانش و تولید ایجاد نماییم تا بتوانیم از مزایای آن به نحو مطلوب استفاده کنیم
دکتر دلق پوش از دانشگاه بعنوان یک مزیت و ظرفیت ویژه جهت هم افزایی یاد کرد و گفت: اگر جزیره ای و به صورت مجزا عمل کنیم عملاً زمان و فرصت را در این عصر سرعت تکنولوژی از دست داده ایم و از بسیاری کشورهای هم سطح، عقب خواهیم ماند.  
متولی صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: حداقل ۴۰ درصد اشتغال استان برعهده بخش صنعت معدن و تجارت استان است و هم اکنون با فعالیت ۳۱۰۰ واحد صنعتی فعال بیش از ۸۲ هزار نفر فقط به صورت مستقیم در صنعت اشتغال دارند که خود این بخش فرصت بزرگی برای استفاده مطلوب دانشگاه است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۰۲ هزار واحد صنفی تصریح کرد: در حوزه صنوف و بازار ۲۰۰ هزار نفر مشغول به کارند که البته ۱۱۲ معدن فعال با اشتغال ۱۷۸۰ نفر نیز در استان فعالیت دارند که مستعد آموزش های تخصصی و کاربردی فارغ از مباحث نظری هستند.
فرهاد دلق پوش تأکید کرد: استفاده از ظرفیت کارورزی برای دانشجویان و بازدید تخصصی از مراکز صنعتی و تولیدی می ‌تواند به توانایی علمی دانشگاه توأم با تجربه و همچنین اجرای پروژه‌های پژوهشی منجر گردد.
 وی اظهار داشت: هم اکنون در گیلان کارخانجاتی در حوزه‌های مختلف صنعتی نظیر تولید انواع کابل آلومینیومی در حال شکل گیری و راه اندازی هستند که حتی در سطح خاورمیانه کم نظیر هستند.
رئیس سازمان صمت گیلان خاطر نشان کرد: راهبرد سازمانی ما بر حمایت از صنایع دانش بنیان و صادرات محور استوار است چراکه مزیت رقابت پذیری و میزان ارزش افزوده در آنها بیشتر از سایر تولیدات صنعتی می باشد.
 دکتر دلق پوش اذعان کرد: اعتقادم این است که دانشگاه علمی کاربردی باید خروجی کاربردش به صورت عملیاتی در بازار کار و مباحث اقتصادی متبلور شود تا این ظرفیت عظیم علمی منجر به افزایش راندمان و بهره وری در حوزه‌های مختلف شود و به عینه تاثیر آنهمه فارغ التحصیلان دانشگاهی را در پیشرفت جامعه شاهد باشیم.
 وی ادامه داد: ما آمادگی کامل داریم پلی مستحکم بین دانشگاه و محیط کسب و کار فراهم نماییم و این نیازمند یک کار ساختاری است که مبنای آن می تواند این تفاهمنامه باشد و در این راستا کمیته ای برای راهبری و اجرایی کردن مفاد این نامه تشکیل خواهد شد.
در ادامه این دیدار میزبان این نشست؛ دکتر عباس صادقی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان گیلان نیز ضمن ابراز خرسندی و خیر مقدم به مسئولین سازمان صمت، بر اجرای آن تاکید کرد و گفت: قطعاً این نشست مقدمه‌ای بر ارتباط موثر و هم اندیشی برای اعتلای سطح علمی دانشگاه در جهت خدمت به صنعت و حوزه‌های مختلف کسب و کار خواهد بود.
 وی اظهار داشت: همواره سعی بر این بوده که مراکز علمی کاربردی ما در جوار صنعت ایجاد و بنا شود تا بتوان از ترکیب فضای علمی و صنعتی پیشرفت  ویژه ای در سطوح علمی و اقتصادی به صورت تواَمان حاصل گردد.
 دکتر صادقی استفاده از شیوه‌های کاربینی و کارآموزی را برای اعتلای دانشجویان موثر دانست و عنوان کرد: حفظ تعامل و ارتباط گیری مراکز علمی با بدنه صنعت برای ما بسیار مهم است و حتی در کشورهای اروپایی نیز در آن تأکید شده تا فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها با مبانی و اصول شرایط کسب و کار و تولید عجین شوند.
 در پایان طرفین پس از پذیرش مفاد تفاهم نامه و امضاء آن نسخه‌ای را به یکدیگر تقدیم نمودند و نماینده طرفین نیز برای پیگیری و اجرای تفاهم نامه مشخص و معرفی شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil