جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش ایثار گیلان،نریمانی،چهلمین سال پیروزی انقلاب را یکی از مناسبت های مهم پیش رو دانست و افزود:خانواده های شهدا و ایثارگران مخاطبان اصلی جشن ملی ما در چله انقلاب هستند و  ما وظیفه داریم به این خاندان معزز و مکرم خدمت رسانی کنیم.

این مقام مسئول رضایتمندی را هدف غایی هر سازمان و نهاد دانست و اضافه کرد:به دستور امام راحل 16 نهاد متولی تحقق آرمان های انقلاب تاسیس شد و امروز وظیفه داریم دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی را به خوبی تبیین کنیم. بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز مسائل فرهنگی را به عنوان دستور کار خود قرار داده است.
نریمانی صیانت فرهنگی را اولویت بنیاد شهید در حوزه فرهنگ دانست و یادآور شد:ما در تولید محتوای ایثار و شهادت باید فرهنگ واقعی برخاسته از شهدا و خانواده های شهدا را تبلیغ کنیم. در واقع باید حافظ آن چیزی باشیم که وجود ندارد و به دنبال مصنوعات فرهنگی نباشیم. در این راستا وصیت نامه ها و اسناد شهدا و ایثارگران بهترین گنجینه حوزه صیانت فرهنگی محسوب می شوند که باید بر مبنای آن تبلیغ،ترویج، تعمیق و پایه ریزی فرهنگی را انجام دهیم.
وی فعالیت های هوشمندانه و هدفمند به همراه خلاقیت، ابتکار، نوآوری و متناسب سازی با اقتضائات روز جامعه را از جمله سیاست های کلان فرهنگی بنیاد دانست و گفت: امروز فضای مجازی و شبکه های اجتماعی عرصه جریان اطلاعات را تسهیل و تسریع کرده و این فضای جدید از مخاطبان فعالی برخوردار است که قدرت انتخاب دارند لذا اگر تولید محتوای ما همراه با شناخت از مخاطب نباشد، مورد تهاجم فرهنگی قرار می گیریم.
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید با تاکید بر لزوم افزایش اثربخشی کار فرهنگی،خاطرنشان کرد: باید سهم بنیاد در سبد فرهنگی کشور افزایش یابد و نقش فرهنگی بنیاد را از طریق مردمی کردن فعالیت های فرهنگی احیا کنیم.
وی خواستار برقراری ارتباط گسترده با دانشگاه ها شد و تصریح کرد: تبیین مفاهیم ایثار و شهادت باید به دست نخبگان دانشگاهی اتفاق بیفتد، زیرا امروزه مخاطب شناسی و اقناع مخاطب کار دشواری شده است.
نریمانی اسناد و انتشارات را دو وظیفه مهم حوزه فرهنگی بنیاد شهید دانست و تاکید کرد: متاسفانه حدود 30 دستگاه به صورت موازی اقدام به کار جمع آوری آثار و اسناد شهدا و ایثارگران می کنند لذا باید یک سیستم جامع یکپارچه تحت وب آماده کنیم تا این تعدد کاری خدمت رسانی در زمینه اسناد را دچار مشکل نکند.
وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق فضای مجازی، شبکه های اجتماعی و پیام رسان، نرم افزارهای موبایلی و بازی های رایانه ای را مورد تاکید دانست و گفت: باید به سمت الکترونیکی کردن مجلات شاهد برویم. همچنین به دنبال تربیت نسلی جوان از نویسندگان نو قلم در عرصه ایثار و شهادت هستیم.
این مقام مسئول خواستار بزرگداشت هفته فرهنگی ایثار و شهادت با محوریت شهدای شاخص استان ها شد و بیان کرد: این هفته فرهنگی با توجه به مناسبت های مهم ایثار و شهادت انتخاب شود. همچنین در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فراخوان تبیین دستاوردهای انقلاب در قالب اینفوگرافیک منتشر شده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil