چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :طی چند سال کذشته بیش از ده نفر از کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان و شاید صدها نفر در سراسر کشور با هر ترفند و ابزاری برای انتقال به ارگان و سازمانی  دیگراقدام کرده تا از بحران مالی و روحی موجود در این ساختار رهایی بایند .

شواهد گواهی می دهدهمه ی آنهایی که از این تشکیلات رفته اند از اینکه سالها قبل به فکر عبور از بحران محیط ورزش نشده اند تاسف خورده وحالا از اینکه به ارگانی دیگر رفته اند آنجا را دنیایی دیگر با خدمات و مناسباتی متفاوت یافته اند .

این در حالی است که در این سال ها حتی یک نفر از ارگانی دیگر به اداره کل ورزش نیامده مگر برای ریاست شهرستان وبه سفارش و حمایت نمایندگان مجلس آنهم پس از مدت کوتاهی پشیمان شده اند .

این تناسب نشان می دهد که حتما در ورزش کشور یک اشکال اساسی و عمده وجود دارد که برغم تلاش در ایجاد شادابی ونشاط در بین مردم ،اما گویا کار در این عرصه به جهت ناامنی شغلی ،دریافتی های کم و نابسامانی در ارائه امکانات نسبت به سایر ادارات به مذاق کمتر کسی خوش میآید .

بد نيست بدانیم كه در ساختار ورزش برغم حجم بالای کار، بخصوص برای مدیران شهرستان ها و بخش ها و ضرورت ارتباط مستمر آنها با آحاد جامعه ،و نیز حضور همیشگی در روزهای تعطیل به جهت  برگزاری مسابقات مختلف ورزشی ،متاسفانه حقوق ومزایای دریافتی این تلاشگران بی ادعا در اندازه صفر است .

اینکه اغلب مدیران شهرستانها با خودروهای اسقاطی پیکان که برخی خدمات ادارات از آن پرهیز دارند تردد می کنند،خود گواه مشت نمونه خروار در اهمیت دادن به کارمندان حوزه ورزش است .

اخیرا هم  در ماه مبارک رمضان تقربیا همه ی ادارات بن و پاداش و مزایای دیگر پرداخت کردند وکارکنان اداره کل ورزش همچنان هیچ نگرفتند و در همین راستا اضافه کاری کارکنان قراردادی به یک سوم تقلیل پیدا کرد تا گل بود به سبزه نیزآراسته شود.

حالا این سخن ناگفته را پیش خود محرمانه نگه می داریم که بیش از 100 نفر نیروی قراردادی با سابقه 10 الی 24 ساله در اداره کل وجود دارند که همواره در این سالها با تهدید به اخراج و استرس کار کرده و سال گذشته در حرکتی انتحاری 20نیروی جدیدی را یک شبه استخدام کردند تا این استرس کماکان برای قراردادی باقی بماند .

عجیب تر آنکه وزیر ورزش که از تحصل کرده های دانشگاهی و آشنا با مشکلات ورزش است نه اینکه در حمایت از کارکنان ورزش کشور و بخصوص قرادادی ها کاری نکرده ،بیشتر وقت خود را به تقابل با لمپن وارداتی و فدراسیون فوتبال کرده و انگاری همه ی نابسامانی های ورزش کشور چهار تا فدراسیون ومربیان آنها هستند . 

کارمندان ورزش گیلان می گویند وزیر ورزش اگر چه مدام برمبارزه با فساد در ورزش تاکید دارد ،اما اینکه تاکنون برای مبارزه با فساد در دامنه مدیریت ها و بخصوص کارگزینی ها ی ادارت استان ها که در سالهای گذشته هر که را خواستند تعرفه کرند و شرایط استخدام شان را فراهم آورند وبعد آنهایی را که در دام پدرسوختگی ها و رانت آنها نبودند از این مزیت بی بهره گذاشته اند ،کاری نکرده و این نابسامانی بقوت خود باقی است .

بر این باید افزود که اساسا بازرس های اعزامی وزارت ورزش بیشتر درقواره یک دیپلمات به ادارت استان ها وارد شده و پس ازبازی رفرم و دریافت (...) بدون اینکه مشکلی را به صورت بنیادین کنکاش و و اکاوی کنند،به مرکز کشور می روند و این ماجرا همچنان ادامه دارد.

اینها حداقل های مشکلات یک تشکیلات است که سالها پیش رییس دولت اطلاحات از آن بعنوان بیماری مزمن در ورزش یادکرد و اخیرا خادم مدیر میانی وزرات از ضرورت تخریب بخش های از ساختار ورزش و بازسازی آن در کرج گفت .

بالاخره حالا که دم خروس به این وضوحی پیدا شده و آشپزها هم از شوری آش گله مند هستند بهتر است وزیر ورزش به جای پرداختن به کی رش و لمپن های وارداتی به مشکلات اداری ورزش کشوربرسد تا مثل مهاجرت فوج فوج ایرانیان به خارج از کشور،همه ی کارکنان ورزش از این تشکیلات به سازمان های دیگرمتواری نشوند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil