جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش واحد خبر مدیریت اجرایی ارتباط با رسانه های شهرداری رشت، جلسه ستاد هماهنگی برنامه های روز رشت در دفتر فرماندار شهرستان رشت برگزار شد.

میرشمس مومنی زاده فرماندار شهرستان رشت در این جلسه با قدردانی از زحمات مجموعه شهرداری و شورای اسلامی رشت برای تدوین برنامه های روز رشت اظهار کرد: شهر رشت از لحاظ تاریخ و تمدن سوابق درخشانی دارد و روز رشت فرصت مناسبی است که افتخارات و سوابق تاریخی و هنری رشت معرفی شود.
وی در ادامه خواستار مشارکت سایر دستگاه های اجرایی با شهرداری رشت برای برگزاری هرچه بهتر مراسم روز رشت شد.
فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: رشت از دیرباز در شاخص های مختلف جزو اولین ها بوده و همواره به عنوان یک شهرستان برخوردار در کشور معرفی می شد و می توان این ظرفیت و شاخص ها را در روز رشت به خوبی معرفی کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرد: می توان برنامه های مرتبط با روز رشت را با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیوند زد.
مومنی زاده با اشاره به برکات چهل ساله انقلاب اسلامی بیان داشت: می توان برکات و ثمرات چهال ساله انقلاب اسلامی در رشت را در روز رشت به همگان معرفی و تبیین کرد.
فرماندار رشت همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه و دستگاه های اجرایی اظهار کرد: صرفه جویی در هزینه مراسم روز رشت مورد توجه قرار گیرد.
وی خواستار برگزاری مراسم روز رشت با محوریت مردم و انجمن های مردم نهاد شد و افزود: می توان از ظرفیت تشکل های علاقه مند برای برگزاری این مراسم نیز بهره برد.
محمد حسن عاقل منش رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت در این جلسه با اشاره به چگونگی انتخاب ۱۲ دی به عنوان روز رشت اظهار کرد: در سال های اخیر بسیاری از کلانشهرها نظیر شیراز و مشهد با انتخاب روز و ایامی مردم را با تاریخ و گذشته خود آشنا می کنند.
وی افزود: در سال ۹۲ کارگروهی متشکل از مفاخیر و بزرگان رشت تشکیل شد تا روزی به نام روز رشت ثبت کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت ادامه داد: اعضای کارگروه انتخاب روز رشت معتقد بودند روزی که معرف تاریخ رشت باشد به عنوان روز رشت انتخاب شود و سرانجام ۱۲ دی روزی که رشت به عنوان مرکز استان گیلان انتخاب شده بود به نام روز رشت به تصویب رسید.
عاقل منش خاطرنشان کرد: امسال تلاش همه ما این است با برنامه ریزی مناسب در روز رشت بتوانیم تاریخ و فرهنگ غنی رشت را به خوبی به همگان معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه روز رشت تنها مربوط به شهرداری نبوده و بلکه متعلق به همه است اذعان داشت: هرکدام از دستگاه های اجرایی می توانند متناسب با ظرفیت و توانایی خود بخشی از کار را برعهده بگیرند.
عاقل منش با اشاره به برنامه های پیشنهادی روز رشت اظهار کرد: برگزاری نشست خبری برنامه های روز رشت، رونمایی از فیلم مستند هفت شهید هنرمند، حضور در مزار میرزاکوچک خان به مناسبت آغاز برنامه های گرامیداشت روز رشت، اجرای نمایش تئاتر خیابانی دائمی متناسب با روز رشت و اجرای کنسرت مشترک موسیقی سنتی در یکی از سالن ها از جمله برنامه های پیشنهادی روز رشت است.
وی برگزاری همایش گیل قصه برای دانش آموزان در پیاده فرهنگی، ساخت مستند کوتاه از رشت، تجلیل از خانواده پاکبان تازه درگذشته، برگزاری پیاده روی خانوادگی، برگزاری مسابقات ورزشی با رویکرد ورزش های بومی و محلی، برپایی نمایشگاه مشاغل و صنایع فراموش شده رشت شامل(صندوق سازی،مسگری) در پیاده راه فرهنگی، برپایی نمایشگاه عکس رشت در گالری سازمان فرهنگی شهرداری رشت، برگزاری تور رشت گردی، برپایی ایستگاه سلامت با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اولین نشست تخصصی رشت پژوهی، برپایی نمایشگاه غذاهای محلی، برپایی میز خدمت توسط اعضای شورای اسلامی رشت، نیم بها شدن سینما و اتوبوس رایگان برای شهروندان را از دیگر برنامه های پیشنهادی روز رشت عنوان کرد.
فاطمه شیرزاد عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت در این جلسه اظهار کرد: شورای اسلامی رشت این آمادگی را دارد در حوزه های مختلف فرهنگی، بهداشت و ... از ظرفیت مدیران ارزشمند بهره مند شود.
وی با اشاره به برنامه های پیشنهادی جامع برای روز رشت اظهار کرد: می توان از ظرفیت هنرمندان، فرهنگیان و ورزشکاران برای برگزاری مراسم روز رشت بهره برد.
شیرزاد همچنین به صرفه جویی هزینه در اجرای برنامه های مراسم روز رشت تاکید کرد.
وی با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: می توان در برنامه های روز رشت فرا رسیدن چهلمین سالگرد انقلاب را جشن گرفت و رونمایی از پوستر ۸ و ۹ دی ماه در دستور کار قرار گیرد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت پیشن

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil