پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری نودادگیل؛ عبدالله پاکاری،مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری یادواره شهدای روحانی گیلان با محوریت شهید میرزا کوچک خان جنگلی در سه منطقه شرق، غرب و مرکز استان،اظهار کرد:در آستانه یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان در سال 1400 هستیم لذا تمهید مقدمات لازم جهت برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی از هم اکنون در حال انجام است.
به گزارش ایثار گیلان،پاکاری از تشکیل دبیرخانه کنگره ملی میرزا کوچک خان جنگلی خبر داد و تصریح کرد:برنامه های علمی و فرهنگی فراوانی برای سال های 98 و 99 به عنوان پیش کنگره برگزار خواهیم کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه سال 98 فراخوان مقالات،آثار و اسناد،شعر و متون ادبی مرتبط با میرزا کوچک خان را خواهیم داشت،گفت:همچنین همایش های مختلف علمی،فرهنگی،هنری و نمایشی با محوریت میرزا کوچک با تولیت ستاد بزرگداشت هشت هزار شهید استان گیلان در سال 99 برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با ارائه گزارشی از ساماندهی یادواره های شهدا، خاطرنشان کرد:ساماندهی مزار شهید سید یونس رودباری در شهرستان رودبار نیز در دستور کار قرار دارد،زیرا شهید رودباری اولین شهید نهضت انقلاب است که در جریان واقعه مدرسه فیضیه قم به شهادت رسید و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات فرهنگی ویژه ای برای بزرگداشت این شهید در نظر گرفته شده است.
وی مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان گیلان را مورد توجه شورای عالی در تهران دانست و یادآور شد:جشنواره ایثار اجتماعی استان گیلان امسال به صورت ملی در تهران برگزار خواهد شد.
پاکاری تکریم ایثارگران را مصداق عملی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد:مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی ایثارگران شاغل و بازنشسته دستگاه های اجرایی ، براساس مصوبه قانونی دولت توسط نهادهای مرتبط در حال پیگیری می باشد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil