جمعه 31 فروردین 1403

 سرهنگ "حسین محمدپور " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با بیان این خبر گفت: در ایران بطور میانگین در هر روز 45 نفر بر اثر تصادف در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند و در استان گیلان متوسط روزانه دو نفر در جاده‌ها بر اثر تصادف فوت و 23 نفرنیز مجرح می‌شوند.
وي افزود: هنگامی که در برابر این آمار قرار می‌گیریم افکار گوناگونی به ذهن ما خطور می‌کند، اینکه چرا باید هزاران نفر در اثر بی‌احتیاطی ناشی از هیجان، سرعت و عدم رعایت نکات ایمنی مانند عدم استفاده از کلاه ایمنی جان خود را از دست بدهند.  
این مقام انتظامی گفت: احتیاط و استفاده از کلاه ایمنی در هنگام رانندگی با موتورسیکلت تنها یک توصیه نیست بلکه در نوع خود یک ضرورت است، ضرورتی که متاسفانه توسط تعداد بسیار زیادی از شهروندان رعایت نمی‌شود.
در این مراسم سرهنگ محمد‌پور نگاهی کوتاه به آمار تصادفات عابران پیاده داشت و عنوان كرد: در سال 96 در جاده‌های برون شهری استان 147 نفر عابر پیاده بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند که بیشترین ساعت تصادف بین ساعت 16 الی 20 با 29 درصد بوده است که این امر باعث شده که در کشور بحث تصادفات عابران پیاده در سال 96 استان گیلان رتبه اول را به خود اختصاص دهد که بايد توجه خاصی نیز برای این قشر آسیب‌پذیر داشته باشیم.
وی تصريح كرد: در مرداد ماه سال‌جاری آموزش کاربردی توام با اهدای کلاه ایمنی و نمایش فیلم‌های تصادفات موتورسیکلت سواران و نصب شب نما آغاز شده و بیست و هفتمین جلسه در شهرستان رودسر روستای قاسم آباد علیا از توابع شهر چابکسر با حضور مسؤولان محلی برگزار و تعدادی کلاه ایمنی به راکبان موتورسیکلت اهدا شد.
رئيس پليس راه استان گيلان در پایان گفت: کلاه ایمنی، کلاه سلامتی است پس استفاده از کلاه ایمنی براي موتور سوارا و ترک نشین ضروري و الزامی است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil