جمعه 10 فروردین 1403

درادامه برنامه های تعاملاتی با شرکای اجتماعی و بمنظور انتقال دیدگاهها و آسیب شناسی مشکلات جامعه کارفرمایی ، نشست دوره ای تامین اجتماعی استان و فعالان مجامع و تشکلهای این حوزه برگزار شد .

جمیل حق پرست مدیرکل استان دراین جلسه با گرامیداشت یاد وخاطره مدیرعامل فقید سازمان ، ضمن اشاره به تلاشها و اقدامات صورت گرفته درسازمان بمنظور برون رفت ازمشکلات ناشی ازگستردگی و تعدد فرایندها ، فعالیتهایی همچون توسعه خدمات اینترنتی ، بازرسی های الکترونیکی ، اجرای طرح SSN در پرونده های کارگاهی ، امکان انجام انواع استعلام ها از طریق کددستوری USSD در تلفن همراه اول را ازجمله این گامهای ارزنده برشمرد .
ایشان با بیان اینکه درحال حاضر بطور متوسط روزانه مبلغ ٨ میلیارد تومان ( معادل اعتبار پروژه های بزرگی دراستان ) تعهدات پرداخت میگردد اظهارداشت : حرکتهای ابتکاری استان ازقبیل میزخدمت در اداره کل ، شعبه ویژه شهرصنعتی رشت و طرح معرفت شغلی برای درک بهتر همکاران از شرایط محیط های کارگری و واحدهای تولیدی همگی درراستای تقویت اعتماد متقابل وافزایش رضایتمندی درکنارتسهیل امور بوده است .
مهندس پورعلی مدیرعامل شرکت پارس زرآسا ( مجموعه طراحی مهندسی شرکت پارس خزر ) و رئیس خانه صنعت و معدن استان گیلان نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته و همکاریهای انجام شده توسط تامین اجتماعی گیلان ، طی سخنانی اظهار داشت : افتخار میکنیم که درهر مقطعی شاهد یک حرکت و گام ارزشمند با خلاقیت و ایده همشهریان خود در تامین اجتماعی جهت استقرار ارائه خدمات بصورت مطلوب هستیم .
ایشان با بیان اینکه تولیدکنندگان درخط مقدم شرایط اقتصادی فعلی میباشند ، نگهداشت نیروی انسانی برای ماههای آتی را امری دشوار برشمرده وازاحتمال بیکاری های گسترده حتی در بین نیروهای متخصص ابراز نگرانی نمود .
رئیس خانه صنعت و معدن گیلان با اشاره به اینکه متوسط دوره طی شده برای تهیه قطعات و مواد اولیه پیش از این حدود ٧ ماه بود اذعان داشت : اکنون این زمان بیش از یکسال شده است واین درحالیست که قبلاً با نقدینگی معادل ١٠ درصد امکان تجارت وجود داشت وامروزه نیاز به ١٠٠ درصد نقدینگی برای معاملات جهت خرید مواد اولیه داریم .
مهندس رحیمی مدیرعامل شرکت صامت تک خزر ورئیس کانون کارآفرینان استان نیز با اشاره به اینکه تامین اجتماعی درزمره مجموعه هایی است که درشرایط فعلی همکاری خوبی با عرصه صنعت وتولید دارد اذعان نمود : وجود مدیری توانمند ، دلسوز و بومی با آگاهی و اشراف کامل از این بخش سبب گردیده که همراهی خوبی را شاهد باشیم .
رئیس کانون کارآفرینان با بیان اینکه تمام مشکلات صنعت گره خورده با تامین اجتماعی نیست و عواملی همچون بی نظمی اقتصادی و مالی ، کمبود نقدینگی ، شرایط ارز و.. همگی دراین مقوله سهیم میباشند افزود : باید تلاش شود تا با اجماع اندیشه ها ، پیوندی محکم را سبب شده وبرای جلوگیری از بحرانی بزرگ در آینده برنامه ریزی نمائیم .
ایشان همچنین میز خدمت استقرار یافته در اداره کل را سمبلی زیبا از اراده و عزم سازمانی برای روانسازی امور دانسته و خاطرنشان ساخت : رسالت اجتماعی شما برای اشاعه طرحهای سازنده قابل ستایش است و باید احساس ملموس و موثر بودن این رویداد با پیشرفت کار مراجعان وپیگیریهای جدی محقق گردد .
مهندس سماکچی رئیس کانون کارفرمایی استان نیز با تحلیل شرایط موجود اظهار داشت : هیچگاه مقصر اصلی را تامین اجتماعی ندانسته وعدم اجرای تکالیف دولت در پرداخت بدهی های خود را ازعلل مشکلات این سازمان میدانیم .
ایشان دربخش دیگری از سخنان خود افزود : ما معتقدیم تامین اجتماعی بسیار پویا و خوب عمل نموده و افتخار میکنم که عضوی از این سازمان میباشم .
مهندس هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز بعنوان یکی دیگر از فعالان حوزه کارفرمایی استان با تقدیر از عملکرد تامین اجتماعی در هیاتهای تشخیص مطالبات ، ضمن اشاره به آمارارائه شده ازسوی قوه قضائیه درخصوص اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای بیشترین شکایتهای مردمی میباشد اظهار داشت : این امردرصورت واقعیت نشانه دورشدن ازمسیرکارآمدی تعبیرمیگردد که باید با توجه به گستره مخاطبان برای آن چاره اندیشی نمود .
مهندس امیرمستوفیان رئیس هیات مدیره انجمن انبوه سازان گیلان نیز با اشاره به اینکه حدود ٢٥٠٠٠کارگر ساختمانی درگیلان فعالیت مینمایند خاطرنشان ساخت : باید تلاش نمود بیکاری مدیریت شود و نیروهای انسانی زبده و متخصص درگیر این امر نشوند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil