جمعه 10 فروردین 1403

سرهنگ " حسین محمد پور " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشریح این مطلب گفت: با توجه به شرایط جوی در فصل پاییز و زمستان در بعضی از روزها و غالباً در ساعت های ابتدایی روز، رانندگان شاهد وجود مه در هوا هستند که به این دلیل شرایط رانندگی در این وضعیت جوی متفاوت و خطرناک‌تر است.  
وی افزود: رانندگی در هوای مه‌آلود به مانند حرکت با چشمان بسته است زیرا در اثر مه غلیظ تصاویر مبهم و فاصله نامعلوم شده و احتمال تصادف به شدت افزایش می یابد.  
اين مقام انتظامي نکاتی در خصوص رانندگی در هوای مه آلود به جهت پیشگیری از حوادث ناگوار و تصادفات عنوان کرد و از رانندگان خواست تا به نکات کلیدی و حساس زیر توجه ویژه داشته باشند .
1- تا آنجا که امکان دارد از رانندگی در شرایط مه‌آلود خودداری و در صورت داشتن الزام، در چنین شرایطی با حداقل سرعت رانندگی کنید.  
2- در هوای مه‌آلود با استفاده از چراغ مه‌‌شکن و در صورت مجهز نبودن وسیله نقلیه به این چراغ، با روشن نمودن چراغ های بزرگ و با استفاده از نور پایین و با احتیاط کامل برانید.  
3- در صورت تراکم مه، وسیله نقلیه خود را در جای مناسب متوقف کرده و تا زمانی که فاصله ایمن از جلو قابل رویت نباشد حرکت نکنید .
4- اگر از غلظت مه کاسته و دید کافی دارید از خطوط سفید رنگ وسط و کنار جاده برای ادامه مسیر استفاده کنید.  
5- در صورت بخار کردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده کرده و یا شیشه سمت راست راننده را کمی پایین آورده تا بخار حاصله از بین برود و مانع دید شما نشود.  
6- هنگام رانندگی در شرایط مه‌آلود به چراغ عقب وسیله نقلیه جلویی اعتماد نداشته باشید و با دقت و توجه کافی به جلو رانندگی کنید.  
7- رعایت سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مناسب با وسیله نقلیه جلویی دو نکته مهم در هنگام رانندگی در شرایط جوی مه‌آلود است.  
8- در هنگام رانندگی در هوای مه‌آلود از فلاشرهای خودرو استفاده کنید.  
9- به هنگام رانندگی در هوای مه آلود برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشید و با سرعت کم و دقت بالا، ریسک وقوع تصادفات را کاهش دهید.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil