جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش مرکز اطلاع رساني پليس ، پنجشنبه شب و همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسكري (ع) ، تعدادي نوازنده جوان بدون توجه به رعايت حرمت ايام عزاداري در پياده راه فرهنگي رشت اقدام به سدمعبر و نواختن قطعات موسيقي در ملأ عام مي‌كنند كه اين اقدام نامتعارف آن‌ها، تعجب رهگذران و كسبه را به خود جلب کرد.

از شواهد و قرائن برمي‌آيد كه تعدادي از كسبه و شهروندان با توجه به لزوم رعايت آداب ايام عزاداراي و حفظ حرمت و شأن ائمه اطهار عليهم السلام، ضمن تماس با مراجع مربوطه خواستار برخورد با اين افراد مي‌شوند.
يافته‌ها بيانگر اين مطلب است كه اين جوانان، سابقه سدمعبر و اجراي بدون مجوز موسيقي در اماكن و معابر عمومي را داشته‌اند و چندين مرتبه نيز توجيه و مورد تذكر قرار گرفته‌اند.
فارغ از اين كه پليس به عنوان حافظ نظم و امنيت و متولي نظارت بر اماكن و معابر عمومي وظيفه رسيدگي به شكايات و مطالبات شهروندان را برعهده دارد، برخورد نامتعارف را نيز يك امر غيرقابل پذيرش مي‌داند.
قطعاً اطلاع‌رساني قوانين حضور در اماكن عمومي، تشريح جايگاه رفيع ائمه معصومين ( ع ) براي عموم و تبيين لزوم حفظ آداب و حرمت مناسبت‌ها و ايام عزاداري، مي‌تواند از بروز ماجراهاي مشابه جلوگيري كند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil