جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری نودادگیل؛ مهندس بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در نشست بررسی چالش های صنعت برق استان با حضور مهندس احمدی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت: شرکت برق منطقه ای به عنوان یک شرکت برنامه محور، فرآیند نگر با رویکرد تفکر سیستمی و به کارگیری مدیریت یکپارچه و با شعار اخلاق مدار در روابط انسانی و نوآور در صنعت برق کشور مسئولیت تامین انرژی برق مطمئن و پایدار مشترکین محترم خانگی، تجاری، صنایع، کشاورزی و عمومی را برعهده دارد.

وی افزود: مطالعات جامع شبکه انتقال و فوق توزیع استان گیلان به صورت 10 ساله و 5 ساله با برش یکساله بطور جامع و کامل تا سال 1405 تهیه شده که متن کامل آن به استانداری گیلان نیز ارسال شده است.
وی اضافه کرد: نیاز پیک بار مصرف استان در سال 1400 حدود 2234 مگاوات و در سال 1405 به 2533 مگاوات پیش بینی شده است. هم اکنون میزان مصرف استان 700 تا 800 مگاوات است در حالی که ظرفیت نامی تولید 2826 مگاوات است و میزان تولید در فصول مختلف سال با توجه به تعمیرات، تامین سوخت و دیگر موارد حدود 200 مگاوات کمتر است.
وی یادآور شد: در سال جاری پیک بار در (97/5/9) نهم مرداد ماه گذشته 1835/3 بود که میزان ظرفیت تولید خیلی بیشتر از این میزان است. وی خاطرنشان ساخت که مازاد برق تولیدی استان گیلان به استانهای همجوار مانند تهران، آذربایجان، مازندران و زنجان انتقال داده می شود.
مهندس بلبل آبادی مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان ضرورت سرمایه گذاری در شبکه انتقال و فوق توزیع استان را مورد تاکید قرار داد و افزود: بحث تامین منابع، تنها چالش موجود است و در همین راستا برای تعداد 47 پست فوق توزیع (توسعه و احداث) و 17 پست انتقال (توسعه و احداث) به 2هزار میلیارد تومان اعتبار با محاسبه ارز 4200 تومانی نیاز داریم.
این گزارش حاکی است مهندس احمدی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان از گزارش جامع و کامل برق منطقه ای گیلان تشکر کرد و افزود: رسالت و هدف صنعت برق بسیار ارزشمند است و پایه های توسعه کشور به این صنعت بستگی دارد.
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی برای اجرای پروژه های برق منطقه ای گیلان بهترین شیوه این است که دنبال تامین منابع مالی باشیم و فاینانس داخلی ( ماده 56) یکی از منابع مهم برای سرمایه گذاری است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه می تواند راهگشا باشد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil