پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری عصر امروز در نشست شورای برنامه ریزی گیلان با تاکید بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت های قانون بودجه ۹۷ برای افزایش سهم استان از اعتبارات ملی، اظهار داشت: متاسفانه برخی مدیران کل از ظرفیت های بسیاری که وجود دارد بی خبرند و این موضوع نگران کننده است.

وی تصریح کرد: موفقیت دستگاه ها در جذب اعتبارات ملی و پیگیری هایی که در این رابطه انجام می دهند باید یکی از مهمترین شاخص های ارزیابی عملکرد مدیرانشان باشد.
دکتر سالاری با بیان اینکه مدیران باید نسبت به ردیف هایی که در قانون بودجه امکان افزایش سهم اعتبارات استان را فراهم می کنند اطلاع کامل داشته باشند، افزود: در جلسه آینده شورای برنامه ریزی باید گزارشی از عملکرد تمامی مدیران در این زمینه ارائه شود.
وی ادامه داد: مدیری که نتواند حداکثر بهره را از ظرفیت های اعتباری موجود بگیرد یعنی عملکرد خوبی ندارد.
نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: اگرچه این استان 3.2 درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده اما باید در حوزه هایی همچون کشاورزی که استعداد بیشتری دارد سهم بیشتری از اعتبارات داشته باشد.
وی عدم عضویت در شورای برنامه ریزی را توجیهی غیر قابل قبول برای کم کاری در جذب اعتبارات ملی دانست و خاطرنشان کرد: حتی دستگاه هایی که در این شورا عضویت ندارند باید در این رابطه پاسخگو باشند زیرا نسبت به توسعه استان مسئول هستند.
دکتر سالاری ضمن اعطای ماموریت به سازمان برنامه و بودجه گیلان برای شناسایی ظرفیت های قانون بودجه جهت جذب اعتبارات ملی برای استان، گفت: فرایند جذب اعتبار باید طی جلسه توجیحی به دستگاه ها آموزش داده شود.
استاندار گیلان همچنین اظهار کرد: برخی شرکت های دولتی منابع داخلی دارند که در قالب بودجه گنجانده نمی شود که نباید استان از این منابع غافل باشد.
وی با اشاره به کاهش اعتبارات عمرانی در بودجه ۹۷ نسبت به سال قبل، گفت: با وجود اینکه هدف گذاری برای جذب اعتبارات باید واقع بینانه باشد، نباید هدفی سهل الوصول تعیین گردد.
استاندار گیلان بهره گیری از ظرفیت نمایندگان استان برای جذب اعتبارات ملی را به مدیران استان گوشزد کرد و افزود: مکاتبات اداری لازم باید مجدانه پیگیری شود.
دکتر سالاری با اشاره به تصویب شدن استقرار دفتر اداره کل راه آهن شمال 2 در گیلان، بیان داشت: تا هفته آینده مقدمات کار فراهم می شود تا ساختمان اداری پیش بینی شده برای استقرار نیروها آماده سازی شود.
وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید هرچه سریعتر نظرات نهایی خود را برای اعمال در سند آمایش سرزمینی ارائه دهند، عنوان کرد: هرچقدر پیشنهادات و جانمایی های صورت گرفته موجه تر باشد و با ظرفیت های استان مطابقت داشته باشد، در مرحله تلفیق برای تصویب شدن مسیر راحت تری طی می کند.
دکتر سالاری با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد بودجه در قالب ملی پیش بینی می شود، تصریح کرد: نباید تمرکز خود را تنها بر بودجه استانی که کمتر از 10 درصد است قرار دهیم.
استاندار گیلان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به خسارت های سیل اخیر، افزود: ورود به موقع و مناسب دستگاه ها جای قدردانی دارد.
وی با بیان اینکه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به طور مستمر پیگیر وضعیت مناطق خسارت دیده و جبران آسیب ها است، گفت: مرمت و بازسازی زیرساخت ها و تاسیسات تخریب شده باید تسریع شود تا مردم این تصور را نداشته باشند که مدیران استان مناطق سیل زده را رها کرده اند.
نماینده عالی دولت در گیلان، لایروبی آب بندان ها و ساماندهی رودخانه ها را از اولویت های کاری گیلان برشمرد و عنوان کرد: جلسات متعددی در رابطه با این موضوعات برگزار شده و هفته آینده نیز آخرین جلسه در خصوص ساماندهی رودخانه ها برگزار می گردد تا هرچه زودتر مراحل اجرایی پیگیری شود.
وی با اشاره به خسارت های سنگینی که به دنبال وقوع سیل به پل های گیلان وارد شد، افزود: نیمی از اعتباراتی که به منظور جبران خسارت های سیل تخصیص پیدا کرد، برای بازسازی و مرمت پل ها گذاشته شد.
دکتر سالاری مباحث زیست محیطی را مهمترین موضوع مورد پیگیری برای گیلان در بودجه 98 دانست و گفت: مدیریت زباله، ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود و احیاء تالاب از جمله اولویت هایی است که باید با جدیت برای جذب اعتبار ملی برای آن ها تلاش کنیم.
وی همچنین در رابطه با سهمیه قیر شهرستان ها گفت: شهرستان ها باید مطابق نیازشان منابع بودجه ای پیش بینی کنند تا بتوانند سهمیه مورد نظر را در این زمینه جذب کنند.
دکتر سالاری جذب اعتبار ملی برای احداث تونل در محور پونل- خلخال در بودجه 98 را از دیگر موضوعاتی خواند که باید به کمک نمایندگان استان پیگیری شود.
استاندار گیلان با یادآوری این نکته که اکنون فصل مناسبی جهت برنامه ریزی برای جذب اعتبارات ملی است، اظهار داشت: دستگاه های اجرایی استان باید به طور ماهانه گزارش عملکرد بدهند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تمام کشور در انتظار شنیدن سوت قطار در گیلان هستند، گفت: با دستور استاندار، به طور موقت ساختمانی برای استقرار اداره کل راه آهن گیلان در نظر گرفته شد تا در آینده بسیار نزدیک شاهد افتتاح این پروژه بزرگ باشیم.
کیوان محمدی از تهیه سند آمایش سرزمینی گیلان بعد از چند سال وقفه خبر داد و افزود: جمع بندی نهایی این سند در اختیار نمایندگان، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی قرار گرفته و تا دهم آبان ماه فرصت دارند که نظرات خود را در این رابطه اعلام کنند.
وی عنوان کرد: سند آمایش سرزمینی گیلان پس از اخذ تمامی نظرات برای تصویب به شورای برنامه ریزی استان و سپس سازمان برنامه و بودجه کشور می رود.
رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان نیز در در این نشست با اعلام آمادگی برای همکاری با دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات، گفت: گیلان در کمیسیون تلفیق نماینده دارد و این امر فرصت خوبی برای استان فراهم کرده است.
ولی داداشی خواستار برنامه ریزی مدیران برای اجرای مصوبات قانون برنامه ششم توسعه شد و افزود: آماده هستیم که حمایت های لازم را برای اجرای مصوبات و جذب اعتبار داشته باشیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil