شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :محمدرضا عارف به دیدار اخیر رییس جمهوری و اعضای شورای عالی فضای مجازی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و بیان کرد: امروز با نگاه علمی که در کشور وجود دارد، امنیت فضای اطلاعاتی مردم تضمین شده است.
وی ادامه داد: در دنیای امروز، هیچ فردی نمی تواند امور جاری خود از قبیل رسیدگی به حساب های بانکی، حریم های خانوادگی و حریم خصوصی را بدون امنیت در فضای اطلاعاتی دنبال کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در این زمینه ها گام های مهمی برداشته شده اما نسبت به جایگاهی که باید در آن باشیم، هنوز فاصله دارد که امیدواریم در برنامه ششم توسعه، نگاه جدی تری به اینگونه موارد بشود.
وی هدف اصلی فرهنگستان علوم ایران را آینده نگری در بخش های مختلف علم و فناوری دانست و گفت: این فرهنگستان، نقش اتاق فکر برای کشور بخصوص در بخش علم و فناوری را دارد و درعین حال به بررسی چالش های مهم کشور می پردازد.
عارف ادامه داد: بحث مربوط به چالش های محیط زیست، بحران آب و انرژی های تجدیدپذیر که باید از آنها به جای انرژی های فسیلی استفاد شود؛ از مهمترین پروژه هایی است که توسط گروه علوم مهندسی فرهنگستان علوم ایران بطور جدی دنبال می شود.
وی همچنین گفت: فرهنگستان علوم ایران درعین حال جهت گیری های درازمدت کشور در توسعه علم و فناوری را در دستور کار دارد و در ماه های گذشته، محورهای مورد نظر خود را به منظور اعمال در برنامه ششم توسعه به دولت تقدیم کرده تا برنامه ها در کشور با دیدگاه علمی تر دنبال شوند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش، هدف از سفر خود به گیلان را شرکت در دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران ذکر کرد و اولویت های این همایش را توسعه علم و فناوری و ایجاد امنیت فضای تبادل اطلاعات دانست.
وی ادامه داد: این همایش هر ساله در یکی از دانشگاه های کشور برگزار می شود و در قالب یک کنفرانس، دستاوردهای علمی ارایه می شود.
عارف با اشاره به انتشار دو مجله شامل مقاله های محققان ایرانی و غیرایرانی توسط گروه مهندسی فرهنگستان علوم ایران تصریح کرد: سعی می شود موارد علمی و کاربردی و جهت گیری های کاربردی در این مجله ها منتشر شوند و با توجه به اینکه تبادل اطلاعات با زندگی مردم عجین شده، در آنها موارد امنیت فضای اطلاعاتی به مردم گوشزد شود.
وی در خصوص ملاقات خود با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت نیز بیان داشت: درحول و حوش برنامه های علمی و پژوهشی و ضرورت توجه به علم و فناوری در کشور، با ایشان دیدار و در این ملاقات همگرایی جریان های سیاسی به عنوان ضرورت امروز کشور مطرح شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آیت الله قربانی با توجه به نقشی که در گیلان دارد؛ تاکنون در ایجاد فضای همدلی ، صمیمیت و همگرایی در استان موثر بوده است.
دوازدهمین کنفرانس بین المللی انجمن رمز ایران نیز با حضور محمدرضا عارف رییس انجمن رمز ایران در تالار حکمت دانشگاه گیلان در رشت گشایش یافت.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil