شنبه 1 اردیبهشت 1403

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان گزارشی از اقدامات این حوزه در نیمه نخست سال جاری ارائه داد.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد ، محمدرضا جواد زاده ، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان گیلان با اشاره به برنامه پنج‌ساله ششم و استفاده از ظرفیت‌های جامعه برای افزایش مشارکت همگانی در حوزه‌های صدقه و زکات گفت : رویکرد برنامه ششم کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است و این برنامه همگام با منویات مقام معظم رهبری، اسناد فرادستی مصوب هیئت‌امنا و اساسنامه این نهاد تدوین‌شده است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد درصدد است تا پرداخت صدقه و تمامی کمک‌های مردمی از حالت دستی به‌صورت الکترونیکی تبدیل شود افزود : تا پایان برنامه پنج‌ساله ششم کمیته امداد موظف است ۸۰ درصد کمک‌های مردمی را به‌صورت الکترونیکی دریافت کند .
جواد زاده بابیان اینکه مردم نوع‌دوست گیلان در نیمه نخست سال جاری حدود شش میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند ادامه داد : این میزان صدقه از ۳۶۲ هزار و ۴۱۴ صندوق بزرگ ، کوچک نصب و توزیع‌شده در سراسر گیلان جمع‌آوری‌شده است .
 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان افزود : مردم نوع‌دوست و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را به‌صورت حضوری به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان و یا با شماره‌گیری کد *۸۸۷۷*۰۱۳# و همچنین شماره تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷، از طریق شماره‌حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ نزد بانک ملی شعبه حشمت رشت و یا شماره‌حساب ۸۳/۴۷۹۰۴۷۹۰ نزد بانک ملت شعبه شهرداری رشت به نیازمندان واقعی اهداء کنند.
جواد زاده از فعالیت ۱۸ مرکز نیکوکاری در گیلان خبر داد و افزود : در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۷۰مرکز در سطح ادارات تابعه استان هستیم  و تعامل و تفاهم با خیریه‌ها ،مؤسسات عام‌المنفعه،سازمان‌ها و تشکل‌های اجتماعی فعال و همسو استان برای تأمین نیازهای محرومین در بخش‌های مسکن،جهیزیه،امور فرهنگی، بهداشت و درمان ، معیشت برنامه‌ریزی  برای جذب حامی برای ایتام ومحسنین تحت حمایت مراکز نیکوکاری از دیگر اقدامات در حال پیگیری است .
وی بابیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری دو میلیارد و ۱۶۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان توسط مردم گیلان به مراکز نیکوکاری کمک شده است گفت : ۱۲۹ نیکوکار هم از طریق مراکز نیکوکاری برای حمایت ۱۳۰یتیم تحت حمایت جذب‌شده‌اند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil