شنبه 8 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مراسم افتتاحيه بازارچه سليمانداراب رشت با حضور دكتر ثابت قدم شهردار رشت ، ملكي معاون دادستان رشت ، وارسته معاون سياسي امنيتي فرماندار رشت ، فاطمه شيرزاد ، رسولي ، صابر ، موسوي روزان ، باقري ، كارگرنيا ، نيكومنش ، رفيعي و علوي از اعضاي شوراي اسلامي شهر رشت ، بهارمست معاون خدمات شهر ، عيسي پور شهردار منطقه چهار ، فاطمه قديمي مدير روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري و ماه پسند مديرعامل سازمان ميوه و تره بار برگزار شد .

 

در ابتداي مراسم بهارمست معاون خدمات شهري شهرداري اظهار داشت : با توجه به سياست هايي كه شوراي اسلامي در دوره چهارم داشته و تأكيدات بسيار زيادي را در جهت ساماندهي دستفروشان در سطح شهر دنبال مي كنند و پيگير هستند و پيگيري هاي مكرر شهردار ، يكي از كارهايي كه در سطح شهر رشت به جهت اين ساماندهي در حال انجام است ، استفاده از ظرفيت بازارچه ها علي الخصوص با مشاركت بخش خصوصي بوده كه مصوبه اي در خصوص صدور مجوز بازارچه هاي موقت شوراي اسلامي شهر در دوره چهارم داده است تا با حفظ كاربري زمين با وضع موجود بتوانيم از اين فرصت استفاده كنيم و شرايطي را براي ورود بخش خصوصي ايجاد كنيم .

وي افزود : اين پنجمين بازارچه اي است كه امروز شاهد افتتاح آن هستيم و يكي از شرايط آن نيز ساماندهي دستفروشاني است كه در همان محدوده مستقر بودند تا سقف هفتاد درصد ظرفيت بازارچه است .

 

ظهر پيما سرمايه گذار اين بازارچه نيز گفت : هدف از احداث اين بازارچه ، ايجاد محيطي امن براي شهروندان و كاسبان محل و ساماندهي دستفروشان منطقه در فضايي قانوني و تغيير چهره شهري است با توجه به اينكه اين محل جزء ميراث فرهنگي اين شهر به حساب مي رود و آرامگاه بسياري از بزرگان در اين منطقه است اين كار را شروع كرديم .

وي در ادامه افزود : از مسئولين شهر تقاضا دارم كمك كنند تا دستفروشان ديگر در اطراف اين بازارچه جمع نشوند و حق كسبه بازارچه تضييع نشود و بتوانند با آرامش خاطر به شغل خود ادامه دهند و خواسته ما از كسبه بازارچه اين است كه در اين بازارچه فضايي امن و آرام بوجود آورند تا مردم بتوانند به راحتي خريد كنند و فضاي بسيار راحتي داشته باشند .

 حجت الاسلام مرتضوي امام جماعت مسجد سليمانداراب نيز ضمن خيرمقدم به تمامي حاضرين در مراسم گفت : همه ما مديون ميرزا كوچك خان هستيم ، همانطور كه مقام معظم رهبري فرمودند هويت مردم گيلان وابسته به ميرزا است . ميرزا به ما آبرو داد .

وي ادامه داد : ما در گذشته براي رفع مشكل كسبه محل درخواست هايمان را داده ايم و از مسئولين وقت خواسته بوديم با تعيين مكاني براي ساماندهي كسبه نسبت به پاكسازي منطقه اقدام كنند .

ملكي معاون دادستان رشت پس از تشكر از شهرداري و عوامل موثر در احداث اين بازارچه گفت : هر كجا كه شهرداري دست نياز به سمت دستگاههاي اجرايي علي الخصوص دادستاني دراز كردند ما همكاري لازم را خواهيم داشت تا امنيت و نظم شهر حفظ شود و زحمات شهردار و شوراي اسلامي شهر بابت وضعيت عمراني شهر بخصوص آسفالت قابل تقدير است .

وي در ادامه به عنوان يك پيشنهاد بيان داشت : با توجه به اينكه رودخانه هاي گوهر رود و زرجوب رشت محدوده 8 كيلومتري مركزي شهر رشت را تحت پوشش خود قرار دادا ه اند مي توان با ساماندهي رودخانه ها و همچنين احداث بازارچه در زمين هاي اطراف آن گام هاي موثري در اين راستا برداشت .

 

كارگرنيا يكي از اعضاي شوراي اسلامي شهر نيز گفت : از اينكه در موقعيتي قرار گرفتيم كه شاهد احداث بازارچه در يكي از نقاط مورد نياز رشت باشيم خوشحالم و خدا را شاكرم .

وي اضافه كرد : افتتاح اين بازارچه با همت هيأت امناء محل و شهرداري و سرمايه گذار است و علت تأخير 2 ساله ايجاد اين بازارچه اين بود كه شهرداري بايد كسبه اطراف مزار ميرزاكوچك را جمع آوري مي كرد ولي اين كار را انجام نداد چون نمي خواست براي مردم ايجاد مشكل كند .

 

دكتر ثابت قدم شهردار رشت نيز در اين مراسم تصريح كرد :  ما در كنار آرامشي كه امروز داريم به پاس خون شهدايي است كه از نهضت مشروطه تا امروز ، در جنگ تحميلي و انقلاب اسلامي داشتيم و هنوز هم داريم است .

وي با قدرداني از سرمايه گذار گفت : به نوعي بزرگترين ريسك ممكن را انجام دادند و ملك خود را در اختيار مديريت شهري قرار دادند و با سرمايه گذاري كه انجام دادند ، وظيفه اي را كه دولت به عهده دارد در اشتغالزايي در بخش خصوصي متقبل شدند .

 
وي افزود : آنچه كه وظيفه مديريت شهري است توزيع عادلانه امكانات است بر اساس عقب ماندگي هاي گذشته مي بايست انجام شود امروزه اين محله به عنوان يك محله كمتر برخوردار و پر جمعيت نياز دارد كه مديريت شهري توجه ويژه خود را بر اساس آن نگاه عدالت محور نسبت به آن داشته باشد و بر اين اساس تكليف شهرداري و اعضاي محترم شوراي اسلامي براي اين نگاه عدالت محور بايد برقرار باشد . فكر مي كنيم اين نگاه عدالت محور نياز به مشاركت مردم دارد و همچنين بخش هاي خصوصي كه خوشبختانه در محلات مختلف شهر رشت اين بازارچه ها با سه منظر ، اول كاهش بار ترافيكي و دوم دستيابي بهتر مردم به مايحتاج روزمره شان و سوم ساماندهي مشاغل غير رسمي افتتاح مي شود . 
 








نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil