جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با بیان این‌که « در تمامی رزمایش‌ها و امتحانات خود باید قدرت دشمن را دست بالا بگیرید تا بتوانید به راحتی در صحنه عملی نبرد با دشمن مقابله کنید» گفت: سربازان پدافند باید هر لحظه ماده دفاع باشند و دانشمندان پدافندی ایران اسلامی باید سامانه‌های پدافندی را دائماً به روز کنند.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) نیز در این مراسم سامانه پیامبر اعظم را مرکز عملیات منطقه‌ای برای سامانه‌های یکپارچه پدافندی خواند و گفت: این سامانه، همه رادارها و سامانه‌های پدافندی و موشکی را به هم متصل و به صورت هوشمند تصمیم گیری می‌کند.

 

وی همچنین این سامانه را مهم‌ترین طرح ملی و دفاعی پدافندی دانست و افزود: تمام نرم افزارها، حساسه‌ها و اجزای سامانه‌ هوشمند فرماندهی و کنترل پدافند با نام پیامبر اعظم به دست دانشمندان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

 

وی با بیان این‌که «از امروز قلب یکپارچه پدافند هوایی به تپش درآمد» تاکید کرد: قدرت پدافند هوایی، بومی و به پاس خون شهداست.

 

سرتیپ اسماعیلی افزود: همه ابزارها، سامانه‌ها، جنگنده‌ها، موشک‌ها و دیده بان‌ها از امروز از سامانه پیامبر اعظم دستور می‌گیرند.

 

وی گفت: قدم بعدی وارد کردن پروتکل‌های بیشتر در شبکه یکپارچه پدافندی است به نحوی که کنترل پدافند و تمام سامانه‌های کشوری را به هم متصل کند و در لحظه تهدید، فرماندهی واحد با موضوع تهدید مقابله کند.

 

اسماعیلی افزود: هم اکنون تمام شبکه‌های پدافندی، بهینه و کاملاً بومی شده و از امروز همه این شبکه‌ها نیز با سامانه کاملاً بومی فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم کار خود را دنبال می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم همچنین در رزمایشی، چندین فروند هواپیمای جنگنده از مرزهای مختلف ایران اسلامی به صورت جداگانه وارد کشور شدند و سربازان پدافند با استفاده از این سامانه؛ رهگیری، هشدار و مقابله با این حمله را تصمیم سازی کردند.

 

این سامانه مهم هوشمند و کاملاً بومی به دست دانشمندان این مرز و بوم طراحی شده و برای ساخت آن 260هزار نفر ساعت کار شبانه‌روزی صورت گرفته است.

 

این سامانه از لحظه‌ای که دستور رونمایی و بهره برداری آن داده شد به تمام مراکز راداری موشکی، دیده بانی عملیات و مناطق پدافندی کشور وصل شد و از این پس این مراکز با SOC کاملا ایرانی کار خود را ادامه می‌دهند.

 

سامانه فرماندهی کنترل کاملا بومی می‌تواند هدایت، رهگیری اهداف، تصمیم سازی برای سامانه‌های موشکی، تخصیص سلاح و نوع آن و پیش بینی اهداف دشمن را در دستور کار خود قرار دهد و با این سامانه، فرمانده نبرد به راحتی می‌تواند با داده‌های "سامانه فرماندهی و کنترل"، تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil