جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر‌کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، امروز در چهل‌ و هفتمین نشست "کتابخوان" در سطح کشور که به‌عنوان اولین نشست "کتابخوان" در سطح شهرستان رشت برگزار شد، با بیان اینکه نشست‌های "کتابخوان"، اهمیت بالایی در احیای فرهنگ کتابخوانی دارد، اظهار کرد: 749 شهر در سراسر کشور، برای احیای این طرح در کتابخانه‌های خود، اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه پنجاهمین نشست "کتابخوان" فرصت ارزشمندی برای ارزیابی اولیه و بررسی میزان موفقیت این طرح است، افزود: برگزاری این نشست‌ها موجب ارتقای فرهنگ عامه‌پسند معرفی کتاب در جامعه می‌شود، زیرا هرکس می‌تواند کتب مورد تایید خود را به دیگران معرفی کند.

جانعلی‌پور با بیان اینکه در این طرح شرایطی ایجاد کردیم که دو سوم معرفی‌کنندگان کتاب را کتابداران تشکیل دهند، ادامه داد: کتابداران به‌عنوان مشاورین امین و بیشترین همراهان کتاب در کتابخانه‌ها هستند.

مدیر‌کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در سطح کشور، نگاه مسئولین در تمامی بخش‌ها، فارغ از نگاه کمی و ارایه آمار و اعداد، به سمت کیفی‌نگری ارتقا یافته است، اضافه کرد: مدیران عالی استان و کشور، به دنبال ارایه کتاب هستند، که این امر موجب انس و الفت بیشتر با کتاب و افزایش فرهنگ کتابخوانی در جامعه می‌شود.

وی انس فضای مدیریتی کشور با کتاب را از ملزومات جامعه امروزی دانست و یادآور شد: نشست‌های "کتابخوان"، پیام‌رسان انس و الفت با کتاب در تمامی سطوح جامعه هستند.

جانعلی‌پور با بیان اینکه برگزاری نشست‌های "کتابخوان" برای اقشار مختلف جامعه، اعم از روحانیون و دانشگاهیان، در سطوح مختلف موضوعی، در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری جامعه فرهنگی و "کتابخوان" در سطح کشور، شاهد ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه و افزایش سرانه مطالعه کتاب در سطح ملی باشیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil