پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حجت الاسلام والمسملین سید محمود علوی روزجمعه در آیین بهره برداری از 126 پروژه حوزه صنعت برق در استان مرکزی، محور مدیریت اقتصادی را صرفه جویی و توجه به بهره وری دانست و افزود: از ریخت و پاش منابع پایه باید خودداری کرد.
وی گفت: صنعت برق کشور گام های بلندی را در حوزه بهبود بهره وری و خودکفایی برداشته و ما باید هر چه بهتر از این نعمت در نهایت صرفه جویی بهره ببریم تا در شرایط اضطراری دچار مشکل نشویم.
وی بیان کرد: ابتکار، خلاقیت و توانمندی فکری در سالهای اخیر در صنعت برق کشور باعث شده که به همت متخصصان داخلی نه تنها در بسیاری از زمینه ها و تجهیزات، کشور به خودکفایی برسد بلکه بستر صادرات برق نیز فراهم شده است که این سرمایه بزرگی برای نظام است.
وزیر اطلاعات گفت: در اول انقلاب تعداد معدودی از روستاها از نعمت برق برخوردار بودند و حتی برای تجهیزات ساده وابسته به کشورهای دیگر بودیم ولی امروزه شرایط مطلوبی حاکم شده است.
وی اظهار کرد: نیروی برق از نخستین مراحل تولید تا توزیع ، هزینه های گزافی دارد و جفا به نظام است که به سادگی این انرژی در معرض تلف و هدررفت قرار بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین علوی افزود: انرژی الکتریکی نیروی مولد بسیاری از بخش های تولید است و ارتقای بهره وری مصرف آن در حوزه مولد کشور علاوه بر حل مشکل اقتصاد از بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز پیشگیری می کند.
وی بیان کرد: بخش بزرگی از مفاهیم اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر آن تکیه ویژه دارد به حوزه بهره وری در منابع پایه کشور به ویژه برق و آب بازمی گردد.
استاندار استان مرکزی نیز در این آئین گفت: دولت تدبیر و امید در شرایط به هم ریختگی اقتصادی وبا تنگنای مالی شدید کار خود را آغاز کرد ولی با همه این وضعیت، تلاش هایی که در صنعت برق انجام شده دلالت بر تعهد، تدبیر و تلاش هدفمند مسوولان دارد.
محمود زمانی قمی افزود: اراده دولت بر خدمت بیشتر است و یکی از مثال های خدمتگزاری؛ خرید هشت میلیون تن گندم در سال جاری از کشاورزان با وجود مشکلات کشاورزی و کمبود شدید منابع آبی است که امری بی سابقه است و اراده و نظم برنامه ای دولت را نشان می دهد.
وی بیان کرد: استان های مرزی در دوران جنگ صدمه دیدند و مورد حمایت دولت ها واقع شدند و استان مرکزی هم از تحریم صدمات زیادی دیده که باید نگاه ویژه ای به آن شود.
وی با بیان اینکه یک گزارش تحقیقی از صنایع استان مرکزی و علل مشکلات آنها تهیه شده که بزودی به دولت ارائه خواهد شد، گفت: در دوران پساتحریم به دنبال معجزه نیستیم ، اگر بتوانیم ظرفیت های مالی و شغل های پایدار صنعت را با بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت پر کنیم بهترین خدمت را انجام داده ایم.
زمانی قمی افزود: ما وارث شرایط خاصی هستیم واگر بتوانیم ظرفیت راکد 300 واحد صنعتی درشت و متوسط استان مرکزی را با متوسط 10 میلیارد فعال سازی کینم اقتصاد منطقه پویا خواهد شد.
21 میلیارد و 900 میلیون ریال از پروژه های بهره برداری شده در حوزه صنعت برق، مربوط به شهرستان خمین بود.
سیدمهدی ساداتی فرماندار شهرستان خمین به صورت ویدئوکنفرانس گفت: اقدامات دولت تدبیر وامید در حوزه های مختلف در این شهرستان در دو سال اخیر با 10 سال گذشته برابری می کند و زادگاه امام راحل شاهد خدمات موثر و پیگیر مطالبات مردم در این مدت بوده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil