جمعه 10 فروردین 1403
 
 
 
 
 
 
 
 
 
در پنجاهمين سالگرد معرفی آن به جهانيان توسط شادروان خانم لوئيز فيروز چهارمین همایش بین المللی زيبائی اسب کاسپين در گیلان برگزار می شود.
 
شرايط فنی برگزاری جشنواره بين الملی زيبائی اسب کاسپين
گیلان ۱۸ شهریور ۱۳۹۴
روز سوم همایش بین‌المللی (۱۸ شهریور ۹۴):
تاريخ رويداد  و محل برگزاری ۱۸/۰۶/۹۴ – مکان گيلان باشگاه تک تاز انزلی   ساعت ۹ و سی دقيقه صبح
مهلت ثبت نام : تا پايان روز اداری مورخ  ۱۴/۰۶/۹۴   
مبلغ ثبت نام : ۰۰۰ر۰۰۰ر۱ ريال به ازاء هر اسب که به شماره حساب جام ملت شعبه ميدان فرهنگ رشت به شماره ۸۴/۶۵۸۴۳۹ به نام هيأت سوار کاری استان گيلان واريز می گردد و شرکت کنندگان خارج از استان بايد از طريق فدراسيون و يا از طريق هيأت های سوار کاری استانها ثبت نام نموده و قبل از اتمام مهلت ثبت نام ليست اسبهای شرکت کننده و نام مالکين  را  همراه با فيش پرداختی به شماره ۴۴۴۰۳۳۱۵ – ۰۱۳ فاکس نمايند.
شرايط شرکت در جشنواره :  
۱ )  ثبت نام در تاريخ مقرر انجام می گيرد (از ورود اسبهائی که بعد از تاريخ مقرر ثبت نام شده باشند جلوگيری بعمل می آيد ).
۲ ) کلية شرکت کنندگان ميبايست هنگام ورود فيش پرداخت و کارت بهداشت اسب را به نماينده ستاد برگزار کننده ارائه نمايند. در غير اينصورت از ورود اسب به ميدان جلوگيری بعمل خواهد آمد.
۳ ) فقط اسبهای سالم با نظر دامپزشک ميدان حق شرکت در مسابقات را خواهند داشت.
۴ ) کلية اسبها ميبايست تميز و دست و پا قيار شده و يال و دم شانه خورده و همچنين اسبها بايستی آموزش اوليه ورود به ميدان را آموخته باشند . و از حضور اسبهای وحشی که خطر  ساز می باشند جلوگيری بعمل خواهد آمد.
۵ ) کلية اسبها بايستی با تجهیزات مناسب به ميدان هدايت  شوند ( هدايت اسبها با طناب ممنوع  می باشد ) و اسبهای از سه سال به بالا در صورت لزوم ميتوانند با کلگی و آبخوری وارد ميدان شوند.
۶ ) اسبهائيکه در کتاب انساب بين المللی ثبت شده اند دارای امتياز خواهند بود و در صورت مقام آوردن اسامی آنها به  جایگاه سيلمی به مرکز اصلاح نژاد دام کشور و فدراسيون جهت صدور کارت سيلمی معر فی می گردند.
۷ ) در استان گيلان فقط اسبهائی حق ثبت نام دارند که از طرف نمايندگان ستاد در شهرستانها ارزيابی مقدماتی را گذرانده و تأئيديه شرکت در مسابقه را دارا باشند (از حضور اسبهای غير کاسپين خود داری خواهد شد . مشخصات نژادی اسب کاسپين هم در سايت فدراسيون و هم در سايت هيأت سوار کاری استان گيلان قابل دسترسی ميباشد).
۸ )  روز جشنواره بانوان با پوشش اسلامی و شلوار تيره و مانتو روشن و آقايان با شلوار تيره و پيراهن روشن جهت هدايت اسب در ميدان به عنوان هندلر حاضر می شوند . و هندلر ها می بايست کارت هندلری داشته باشند در غير اينصورت مالکين بايستی از هندلر های آموزش ديده جهت حضور در ميدان دعوت بعمل آورند.
۹ )  در پايان جشنواره حراج اسب به صورت آزاد، برگزار خواهد شد و اسبداران جهت ثبت نام و اعلام ميبايست قبل از مسابقه به ستاد جشنواره رجوع و فرم ثبت نام را اخذ نمايند.
۱۰ ) با توجه به اينکه در جشنواره سن اسبها توسط کارشناس مشخص می‌گردد بايستی اسبداران هنگام ثبت نام، شناسنامه و يا کارت شناسائی اسب را به همراه داشته باشند و در صورت نداشتن این مدارک دقت لازم را در ثبت سن اسب جهت شرکت در رده های مختلف   داشته باشند. در صورتيکه توسط داور داخل ميدان سن اسب مغاير با سن ثبت نام تشخيص داده شود اسب از ادامه جشنواره محروم و هزينه ثبت نام عودت داده نمی شود.

 

رده بندی اسب‌های شرکت کننده و جوايز :
۱- کره‌های زير يکسال از شير گرفته شده يعنی ۶ تا ۱۲  ماه
۲ – کره‌های ۱ تا  ۲  سال
۳ – کره‌های ۲ تا ۳  سال
۴ – ماديان‌های ۴ تا ۶ سال
۵ – نريان‌های ۴ تا ۶ سال
۶ – ماديان‌های ۷ تا ۱۰ سال
۷ – نريان‌های ۷ تا ۱۰ سال
۸ – ماديان‌های ۱۰ سال به بالا
۹ – نريان‌های ۱۰ سال به بالا
اسطوره زيبائی از بين ماديان‌ها و نريان ها ی ۴ سال به بالا و بر اساس بالاترين امتياز کسب شده انتخاب مي‌شوند. جايزه اسطوره زيبائی اسب‌های کاسپين جشنواره سال ۱۳۹۴ :  
کاپ  +  لوح     (برای نريان  و ماديان)
تبصره  :  به يک چهارم از شرکت کنندگان در هر رده جوايز نقدی تعلق می‌گيرد.
لازم  به ذکر است به کلية شرکت‌کنندگان لوح جشنواره اهداء می‌گردد.
برای اسبهای خارج از استان باکس صحرائی چادر دار در محل به صورت رايگان در نظر گرفته شده و هزينه اسکان مالکين و خدمه بعهده خودشان می‌باشد و جهت رزرو محل اقامت با دبير خانه ستاد جشنواره به شماره همراه ۰۹۱۱۱۸۱۱۲۵۵ آقای صيد شکن تماس حاصل فرمايند .
رئيس هيأت سوار کاری استان گيلان و دبير ستاد برگزاری جشنواره ملی  / مهندس هوشنگ افشاری    ۰۹۱۱۱۸۱۵۲۶۶    
سازمان جهاد کشاورزی استان گيلان     /    مهندس طالبی   ۰۹۱۱۱۳۳۵۷۴۷
منطقه آزاد انزلی / آقای فاتحی  ۰۹۱۱۱۳۸۱۴۵۲
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil