شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :غلامرضا عباس پاشا در آیین افتتاح ساختمان جدید بیمه سلامت شهرستان انزلی، اجرای پوشش بیمه همگانی را از بزرگترین افتخارات دولت تدبیر و امید عنوان و خاطرنشان کرد : سازمان بیمه سلامت با 40 میلیون نفر عضو بزرگترین نهاد موثر در سلامت کشور است.
وی تصریح کرد: این سازمان با اجرای طرح بیمه سلامت همگانی، همگام با طرح تحول سلامت، باعث سهولت ارائه خدمات در بیمارستان های دولتی و دانشگاهی و مراکز طرف قرارداد و کاهش پرداخت از جیب مردم شد و توانست بخش اعظمی از مشکلات درمان و دغدغه های بیماران را کاهش دهد.
عباس پاشا متذکر شد: سازمان بیمه سلامت با 16 هزار دستگاه بیمه گذار و 43 هزار پزشک و موسسه درمان اعم از داروخانه ، رادیولوژی، آزمایشگاه ، بیمارستان و غیره طرف قرارداد همکاری دارد.
وی از پلاک بندی افراد بیمه شده بعنوان یکی از برنامه های این سازمان یاد و خاطرنشان کرد : اجرای این طرح که در آن روند مراجعه بیمار به پزشک، تهیه دارو ، بستری و دیگر موارد مربوط مورد رصد قرار می گیرد ؛ گام بلندی در مسیر تحقق بهتر سلامت جامعه خواهد بود .
وی افزود: در بحث درمان تخصصی و عمومی افراد دارای دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان های دولتی و آموزشی در بخش بستری شش درصد و در بخش روستایی با رعایت سیستم ارجاع سه درصد است.
عباس پاشا اظهار کرد : 63 درصد افراد بیمه شده کشور از دفترچه بیمه سلامت بهره مند شده اند .
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بر اساس تحقیقات ، میزان مراجعه افراد کم درآمد جامعه پس از دریافت دفترچه بیمه سلامت در برخی نقاط 400 برابر شده است .
در این مراسم همچنین از دکتر عبدالمطلب برادران نویری از پزشکان پیشکسوت انزلی که سالها است به ارائه خدمات انساندوستانه ، کمک به بیماران نیازمند، مراجعه و ویزیت رایگان بیماران ناتوان در منزل و حتی تهیه دارو برای بیماران محتاج فعالیت دارد؛ با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد .
سازمان بیمه سلامت ایران از اول مهر ماه 1391 رسماً اغاز به فعالیت کرد و ماموریت یافت اقدامات لازم را به منظور تمرکز کلیه امور بیمه سلامت در سازمان از طریق تجمیع بخش بیمه درمانی صندوق های موضوع ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده 5 قانون محاسبات عمومی کشور با رعایت مفاد 38 قانون برنامه پنجم توسعه به انجام برساند تا به این ترتیب؛ اهداف عالیه مدنظر قانونگزار از جمله تجمیع منابع مالی سلامت ، رفع همپوشانی بیمه های درمانی ، برقراری عدالت اجتماعی در بخش سلامت، تشکیل پرونده سلامت ، فعال سازی نظام ارجاع و پزشک خانواده ،خرید راهبردی خدمات سلامت و کاهش سهم مردم از هزینه های درمان به 30 درصد و یا کمتر محقق شود.
طی دو سال اخیر 251 هزار دفترچه بیمه سلامت رایگان با صرف 81 میلیارد و 300 میلیون تومان برای افراد کم درآمد استان گیلان صادر شده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil