پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :در این اطلاعیه آمده است: در پی نشست وزیر ورزش و جوانان و معاونان وی به همراه رئیس فدراسیون و دست اندرکاران فوتبال کشور با نمایندگان محترم مردم درمجلس شورای اسلامی، برخی خبرهای ضد و نقیض از محتوای جلسه در رسانه های مختلف منتشر شد که برای روشن شدن اذهان عمومی مواردی را به اطلاع دوستداران ورزش و رسانه های محترم می رسانیم:
1. نشست وزیر و مدیران ورزش کشور بدنبال دعوت نمایندگان مردم تبریز برای پاسخ نهایی به مسایل بازی نفت تهران و تراکتور سازی تبریز صورت گرفت و اقایان کفاشیان و تاج بنا برمسئولیت مستقیم در مورد بازیهای لیگ ، تعیین تیم داور ، نطارت بر نحوه مسابقه و برگزاری لیگ و تشکیل کمیته حقیقت یاب در جلسه مذکور حضور یافتند.
2. با توجه به شکل اساسنامه فدراسیون فوتبال و استقلال مدیران فوتبالی در تصمیم گیری و اجرای برنامه های خود، دکتر گودرزی به توضیح این موضوع برای نمایندگان پرداخت و توجه دادن نمایندگان مردم به حساسیت نهادهای بین المللی بر دخالت دولت در امور فوتبال و به همین سبب باید اقای کفاشیان ومسئولان سازمان لیگ پاسخگوی ، سئوالات و ابهامات نمایندگان باشند.
3. وزیر ورزش وجوانان دراین جلسه با طرح موضوع اختیار وتسلط وزارت ورزش به عنوان نهاد عالی دولت درموضوع ورزش،رویه موجود را به عنوان یک پارادوکس درموضوع اختیار و قدرت وزارتخانه در موضوعات فوتبال مطرح کرد وگفت:ازانجایی که در تمامی مسایل در نهایت وزیرومعاونان وزارت ورزش باید پاسخگوی دولت و مجلس باشند با این رویه ، برآورده کردن انتظارات نمایندگان مردم در موضوع فوتبال و رسیدگی به تخلفات و سئوالات موجود برای بنده مشکل است.
4. دکتر گودرزی درادامه سئوالات نمایندگان در مورد فوتبال و مرخصی مکرر و طولانی کی روش هم با اشاره به استقلال فدراسیون در استخدام سرمربی ونظارت بر نحوه کار او، یادآورشد که دراین مورد بعد از چند اظهار نظر از جایگاه وزیر و حتی کارشناس ورزش مورد تهاجم گسترده از طریق رسانه ها و فضای مجازی قرار گرفت و در این مورد فرصت نظارت هم به وزیر ورزش داده نمی شود.
5. درادامه جلسه نمایندگان تبریز ازمسئولان فدراسیون خواستار پاسخگویی در مورد ابهامات بازی نفت تهران و تراکتور سازی تبریز ، نحوه داوریها در لیگ برتر، حواشی زیاد تیم ها و برخی مربیان و بازیکنان و نحوه حضور کی روش در تیم ملی و ... شدند.
6. مطرح شدن مواردی مانند درگیری لفظی مدیران وزارتی و دست اندرکاران سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ضمن اینکه موضوعیت نداشته است تلاشی برای بر هم زدن فضای گفت و گوی صمیمانه و مسئولانه وزیر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده است.
7. فدراسیون فوتبال به عنوان یکی از 52 فدراسیون حوزه وزارت ورزش و جوانان ضمن اینکه فرزند بزرگ وزارت ورزش و جوانان است و مجموعه مدیران خود را مکلف به حمایت وکمک از این فدراسیون می دانند ولی قاعدتا باید پاسخگوی تصمیمات و نحوه مدیریت خود بر فوتبال کشور در مقابل افکارعمومی، نمایندگان مردم و البته وزارت ورزش و جوانان به عنوان نماینده دولت برآمده از آرای مردم باشد.
نمایندگان مردم تبریز درمجلس شورای اسلامی نسبت به نحوه قضاوت آخرین هفته فصل گذشته لیگ برتر فوتبال بویژه دیدار تراکتورسازی تبریز و نفت تهران ونحوه انتخاب داور این دیدار معترض بودند و وزیر ورزش وجوانان اوایل هفته جاری برای صحبت در این باره در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil