پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :دکتر نجفی در مراسم بهره برداری از پل آبنمای روستای سفیدمزگی شفت گفت : در بخش آب روستایی در آغازین روزهای دولت تفاوت بالای 12 درصد با سایر استانها احساس می شد که در سال جاری این رقم به 5 درصد کاهش پیدا کرده است که باید تلاش کرد تا از میانگین کشوری نیز فراتر رویم.

وی به اقدامات موثر شکل گرفته از سوی بنیاد مسکن استان و اجرای پروژه هایی همانند پل آبنما اشاره کرد و افزود : بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ره آورد اندیشه حضرت امام خمینی (ره) است و باتوجه به ظرفیت موجود در این بنیاد باید در پروژه های مختلف از این فرصت بهره مند شویم.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاشهای هلال احمر استان در مقاطع مختلف بویژه برف سنگین 92 اشاره و خاطر نشان کرد : با توسعه نظام سلامت در کشور در حال حاضر در بخش خدمات درمانی گامهای موثری برداشته شده و میزان پرداختی از روستائیان در این بخش به کمتر از 3.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان از بیکاری برنج می برند و به دنبال شغل مناسب هستند افزود : در 2 سال اخیر میزان بیکاری در استان 3.5 درصد کاهش پیدا کرد و امیدواریم امسال نیز ادامه یابد.

استاندار با بیان اینکه عزم جدی در خادمین ملت برای ایجاد رفاه در بین مردم وجود دارد گفت : امیدواریم بتوانیم پاسخ صفا و محبت روستایی های عزیز را با تلاش و کوشش بدهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سال جاری به 500 روستا گازرسانی می شود افزود : در سالهای گذشته گازرسانی به 10 روستا در یک سال جزء آرزوها محسوب می شد که امیدواریم تا سال آتی در استان روستای بالای 20 خانوار بی بهره از نعمت گاز نداشته باشیم.

نماینده مردم شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سطح کشور توسط بنیاد مسکن در نوسازی روستاها تحول عظیمی رخ داده است گفت : باتوجه به اینکه در خیلی از کشورها که از نفت و گاز غنی هستند هنوز از نعمت گاز رسانی بی بهره اند ما نباید از این نعمت ها ناسپاسی کنیم.

ناصر عاشوری با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جهوری اسلامی و دولت اوضاع روستاها در بعضی بخش ها بهتر از شهرها است افزود : 50 درصد گاز رسانی در 30 سال گذشته شکل گرفته و در یک سال دولت تدبیر و امید 50 درصد دیگر گازدار می شود.

وی خاطر نشان کرد : در نظام مقدس جمهوری اسلامی افراد پاکدست بسیاری وجود دارد که مایه ی افتخار ملت هستند و در اطلاع رسانی نباید سیاه نمایی شود.

در ادامه مراسم فرماندار شفت با اشاره به اینکه در هفته دولت 274 پروژه به بهره برداری می رسد گفت : این پروژه ها با اعتباری به مبلغ 25 میلیارد تومان در بخش های بهداشتی، راه روستایی، پل سازی، شیلات و آبریان افتتاح می شود.

یونس محمودی تعداد پروژه های قابل بهره برداری توسط استاندار را 15 طرح عمرانی عنوان کرد و افزود : در پروژه های هفته دولت امسال نسبت به سال گذشته 71 درصد رشد مشاهده می شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil