شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :حجت‌الاسلام سید رمضان موسوی‌مقدم در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان در سالن اجتماعات بانک صادرات این شهر با اشاره به وظایف جاری رسانه ملی، اظهار کرد: اطلاع‌رسانی، خبررسانی و آموزش از وظایف رسانه است و باید آن را انجام دهد.

وی گفت: اگر وظایف رسانه انجام نشود موجب عقب‌ماندگی در جامعه می‌شود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما سرعت اخبار در دنیای امروز را به‌لحظه خواند و تصریح کرد: رسانه‌های غربی از فعالیت‌های انجام شده در کشور برداشت سوء می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه‌های استانی مکمل شبکه‌های ملی هستند، یادآور شد: سرمایه‌های اجتماعی در استان‌ها بسیار با اهمیت است.

موسوی‌مقدم خواستار استفاده از سرمایه‌های بومی در شبکه‌های استانی شد و خاطرنشان کرد: پشتوانه‌های فرهنگی جامعه باید در شبکه‌های استانی ارائه شود.

وی استفاده از پشتوانه‌های فرهنگی گذشته در عرصه هنر و رسانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت شبکه‌های استانی ارائه فرهنگ عمومی است.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما اضافه کرد: اگر روند بیان زبان ملی در شبکه‌های استانی ادامه پیدا می‌کرد تا ۲۰ سال آینده زبان‌های بومی در کشور از بین می‌رفت اما شبکه‌های استانی تلاش بسیاری در ارائه زبان بومی دارند.

وی با اشاره به اینکه زبان بومی با شبکه‌های استانی احیا شده است، خاطرنشان کرد: ارائه زبان بومی مزیت شبکه‌های استانی است.

به گفته موسوی‌مقدم، اگر به گویش، مثل‌ها و متل‌ها در استان‌ها توجه نشود فرهنگ بومی به فراموشی سپرده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شبکه گیلان در عرصه فرهنگ بومی موفق عمل کرده است، گفت: اگر قرار است آثار فاخر داشته باشیم باید همکاری و تعامل بین مدیران استانی وجود داشته باشد.

این مسئول به مجاهدت‌های هشت سال ایثارگران دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ظرفیت سخت تله فیلم برای هر کدام از خانواده شهدا در استان‌ها وجود دارد.

90 درصد مراکز استان‌ها شبکه دیجیتالی دارند

وی با تاکید بر اینکه صدا و سیما باید در خدمت سند توسعه استان‌ها باشد، متذکر شد: پروژه تبدیل شبکه‌های آنالوگ به دیجیتال با کمک دولت در استان‌ها اجرایی شده و تاکنون ۹۰ درصد مراکز استان‌ها دارای شبکه‌های دیجیتال هستند.

علی طلوعی مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در مراسم مذکور گیلان را مهد علمای بزرگ دانست و از حضورش در این استان ابراز خرسندی کرد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil