پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل جوان فردا : دکتر انوش برزیگر ضمن تبریک اول شهریور سالروز ولادت حکیم بوعلی سینا و روز پزشک اظهار کرد:سلامت جسم و روح انسانها در جوامع بشری،از دیر باز مرهون تلاش کسانی است که با دستان مهربان و دم مسیحایی خویش،جان بیماران را به مدد الطاف الهی حیاتی دوباره می بخشند و درد و رنج را از جسم و روان دردمندان می زدایند.

وی روز پزشک را روز قدردانی از حافظان سلامت جامعه دانست و تصریح کرد:روز پزشک،بهانه شایسته‌ای است که از تلاش‌های ارزنده پزشکان پرتلاش تقدیر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به اجرای برنامه‌های آموزشی ویژه پزشکان گفت:شرکت در دوره‌های بازآموزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی پزشکان است.

دکتر برزیگر با بیان اینکه حدود 3 هزار پزشک در گروه‌های پزشکی مختلف در استان فعال هستند،گفت:صومعه‌سرا پایلوت اجرای طرح کوهورت در گیلان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با اشاره به وضعیت سرطان در گیلان گفت:مری،معده و سینه سه سرطان شایع در استان گیلان است.

دکتر برزیگر ارتقای سطح سلامت جامعه، تشخیص و نحوه پیشگیری از دلایل بروز بیماری‌ها و شیوع آن و پیشگیری از بیماری‌های مزمن را از مزایای طرح کوهورت دانست.

وی از رسانه‌های گروهی استان خواست تا در زمینه آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص راه‌های پیشگیری و مقابله با سرطان با دانشگاه علوم پزشکی استان همراهی نمایند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil