پنج شنبه 9 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :اسحاق جهانگیری روز شنبه در گردهمایی سراسری جوانان ایران با عنوان جوان ایرانی و گفت و گوی جهانی که در هتل المپیک برگزار شد، افزود: دولت با تکیه بر مدیرانی که از اول انقلاب تربیت شده اند و برنامه ریزی بر روی نیروهای فعال کشور را به پیش برده است و امروز شاهدیم که کشورهای مختلف در حال همکاری با ایران در حال سبقت هستند و اعلام آمادگی می کنند.
معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: دولت تدبیر و امید برای کار با مردم دنیا، دولت ها و شرکت های قانونی پیام صلح و دوستی دارد و هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای دولت های قانونی ندارد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: دولت موفق شد تحریم های ظالمانه را بشکند و توافق هسته ای را به اجرا نزدیک کند که فرصت جدیدی را برای کشور فراهم خواهد کرد تا جوانان عزیزی که به آینده امیدوار هستند، این بهترین فرصت است تا با برنامه ریزی دقیق از این پتانسیل استفاده شود.
وی تصریح کرد: در طول دو سال گذشته وقتی مسایل داخلی مطرح می شد با این پاسخ روبه رو می شدند که اولویت دولت مورد دیگری است که همان موضوع هسته ای بود که خوشبختانه به سرانجام رسید و در شرایط امروزی باید بیشتر به مسایل داخلی بپردازیم.
معاون اول رییس جمهوری با بیان این که باید به مطالبات جوانان پاسخ داده شود، گفت: این مطالبات در سه ضلع مثلثی است که برخاسته از جوانان، دولت و بخش خصوصی پایبند است که باید به مطالبات جوانان پاسخگو باشیم.
جهانگیری تصریح کرد: اطمینان می دهم که دولت خواسته هایی که شما جوانان دارید را به طور جدی پیگیری خواهد کرد ولی گفت و گو دو طرف دارد و باید به مسایل واقعی پرداخته شود.
وی ادامه داد: ما تجربه موفقی پشت سر داریم و آن این که گفت و گو نه تنها یک تصمیم بلکه یک روش و منطق برای نتایجی است که می خواهیم به دست آوریم
معاون اول رییس جمهوری همچنین گفت: توانستیم با گفت و گو پیچیده ترین و حادترین مسایل کشور را به راه حل برسانیم و خطرات و تهدیدات را از سر کشور دور کنیم بنابراین گفت و گو را باید به عنوان روشی راه گشا برای همه مسایل داخلی و خارجی به کار ببندیم تا با مساله محور قرار دادن آن به تفاهم برسیم.
جهانگیری افزود: البته طرف های مذاکره و گفت و گو هم باید دارای فهم و مهارت باشند چرا که گفت و گو هنر بازی کردن با یکدیگر است و طرفین باید این درک را داشته باشند که وارد میدانی می شوند که دستاوردی را برای خود و ملت ها به جای خواهند گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: گفت و گو الزاماتی دارد که نیاز نیست طرفین آن از یک جنس باشند بلکه باید به واقعیت ها توجه کنند.
معاون اول رییس جمهوری یادآور شد: فکر می کنیم در این دوران ملت ایران در فضای بین المللی نشان داد که با لطف الهی و تکیه بر ملت مقاوم ، صبور و رهبری شجاع و تدابیر ویژه رییس جمهوری و تیم مذاکره کننده ای دانا و کارآشنا مهم ترین پرونده سیاسی در سطح بین المللی را به سرانجام رساند و ایران سرافراز بیرون آمد و نامش بر بام دنیا یک بار دیگر به اهتزار درآمد.
چهانگیری با یادآوری این که این الگوی ایرانی در جهت حفظ توانمندی علمی و فناوری برای خیلی از مسایل دنیا راهگشا است، گفت: در سطح جهان مسایل پیچیده ای وجود دارد که تنها راه حل آن گفت وگو است.
جهانگیری خاطرنشان کرد: در منطقه پرآشوب فعلی که در اطراف ما وجود دارد، مانند مساله سوریه، عراق، یمن و مسایل پیچیده خاورمیانه و اختلافات به ظاهر میان کشورهای منطقه تنها با گفت وگو قابل حل است و معتقدیم که با گفت وگو می توان به نتیجه رسید و آن را به نفع ملت های منطقه تمام کرد.
وی همچنین اظهار داشت: در سطح مسایل داخلی نیز باید زمینه های گفت وگو فراهم شود و نیاز داریم بین حکومت و نخبگان کشور نیز گفت وگو صورت گیرد چرا که نخبگان مهم ترین سرمایه های کشور هستند و گفت وگو بین نخبگان و حکومت ثمره اش این است که حکومت می تواند برای حل مسایل پیش رو به بهترین راه حل برسد.
معاون اول رییس جمهوری افزود: امروز یکی از ضروری ترین انواع گفت وگوها، گفت وگو با جوانان است و بدون تردید جوانان در هر کشوری محرک اصلی توسعه هستند که اگر جدی گرفته نشوند، هیچ سرمایه ای در کشور به فعلیت درنخواهد آمد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: جوانی فرصت طلایی است که بسیاری از کشورهای پیشرفته امروزی از آن بی بهره هستند و به همین خاطر مجبور به استفاده جوانان دیگر کشورها هستند ولی در کشور ایران سراسر جوانان غیور و تحصیلکرده وجود دارد که می توان از آنها بهره گرفت و نباید پشت درهای بسته برای حل مسایل جوانان تصمیم گیری کرد.
وی اظهار داشت: دولت آمادگی دارد تا از ظرفیت جوانان بهره مند شود و دولتی که برخاسته از نسل جوان است و رییس جمهوری آن خود را وام دار جوانان کشور می داند، به عهد خود پایبند است.
معاون اول رییس جمهوری گفت: این کشور به جهت داشتن جمعیت جوان که بیش از نیمی از آنها زیر 30 سال هستند، بیانگر آن است که نیروی اجتماعی موثری برای توسعه کشور وجود دارد که باید برای آنها خوب برنامه ریزی شود و مورد استفاده قرار گیرد.
جهانگیری افزود: متاسفانه در دهه های گذشته رویکرد مسایل جوانان با تغییرات و چالش های متعدد روبه رو بوده و در بین برخی مسئولان و صاحبنظران نگاه به جوان به عنوان نیروی تهدیدکننده بوده است که این رویکرد باعث ابهام و نگرانی نسبت به آینده در بین جوانان شده است.
وی تصریح کرد: جوانان نیازهای طبیعی دارند که حل نشدن آنها به ابهامات آنان خواهد افزود و آنها مسایلی چون اشتغال، تحصیل، مسکن و هویت سیاسی اجتماعی و مطالبات انباشته ای در این بخش وجود دارد که نیازمند تفکر است.
گردهمایی سراسری جوانان ایران با عنوان جوان ایرانی ، گفت و گوی جهانی امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری ، محمد گودرزی وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مدیران این وزارتخانه و شماری از جوانان در هتل المپیک تهران برگزار شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil