جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محمد اکبرزاده روز شنبه پس از نشست خود با فرماندار آستارا در جمع خبرنگاران گفت: با ساخت ، تعمیر و توسعه مسکن روستایی شاهد افتتاح دو هزار واحد هم زمان با هفته دولت در سطح استان گیلان خواهیم بود.
وی یادآور شد: شمار واحدهای مسکن روستایی گیلان که از هفته دولت سال قبل تا هفته دولت امسال افتتاح شده و می شود؛ شش هزار واحد است.
اکبرزاده از اعطای تسهیلات به 13 هزار واحد مسکن در گیلان در سال جاری خبر داد و بیان کرد: تسهیلات قرض الحسنه 150 میلیون ریالی به هر کدام از واحدها در پی ابلاغ سیاست های دولت تدبیر و امید به بخش مسکن روستایی گیلان اعطا می شود.
وی افزود: استان گیلان در این خصوص از لحاظ برخورداری سهمیه و شاخص توسعه پس از تهران رتبه نخست را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
اکبرزاده در ادامه مجموع اعتبار صرف شده برای پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان را برای هفته دولت سال جاری پنج هزار و 750 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این میزان اعتبار از محل منابع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای عمرانی ، تسهیلات بانکی و آورده بخش خصوصی به پروژه های مهم هفته دولت اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: در بخش عمران روستاها 39 پروژه اجرای طرح هادی شامل زیرسازی ، آسفالت ، جوی ، جدولکاری و کانیوو با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال ، تهیه طرح هادی در 300 روستا با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال ، صدور اسناد روستایی شامل هفت هزار سند تک برگی و واگذاری پنج قطعه زمین به روستاییان در هفته دولت امسال انجام می شود .
وی در خصوص امور انجام شده در حوزه ساخت و ساز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان گفت: دو هزار و 300 واحد مسکن مهر خودمالکی ، 150 واحد مسکن مهر 99 ساله و 55 واحد مسکن شهری با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 200 میلیارد ریال در هفته دولت سال 94 به بهره برداری می رسد.
به گفته اکبرزاده؛ پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در هفته دولت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ کمی و کیفی رشد دو و نیم برابری را دارد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان و مدیر بنیاد مسکن شهرستان آستارا، روز شنبه از تعدادی از روستاهای دارای طرح هادی در بندر آستارا بازدید کردند.
49 روستای آستارا بالای 20 خانوار است که از این تعداد، 30 روستای این شهرستان دارای طرح هادی است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت و 62 روستای تابعه در 200 کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان واقع شده است.

 

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil