جمعه 10 فروردین 1403

اگر فکر کنیم که امروزه برهنگی در جهان غرب پدید ه ای زشت است ،بدون شک حاملان این اندیشه عناصری با تاخر فرهنگی و حتی مستوجب عقوبت خواهند بود .

در آن سرزمین ها که کسب ثروت به هر شکلی و با هر ابزاری طبیعی می نمایند ، شما می توانید با کسب درآمد از هر مسیر غیر اخلاقی اعتبار خاصی پیدا کرده و حتی با در آمد های این حوزه در کار های خیر نیز مشارکت کنید .

بعبارتی نگرشی اکنون در آن جوامع برون سپاری و ترویج می شود که هر پدیده ای در دنیا می تواند باارزش و زیبا و مورد وثوق عمومی قرار گیرد ،مگر آنکه به امنیت اجتماعی لطمه وارد آورد .

یعنی اینکه همه ی فعالیت های اجتماعی ای که باعث تولید شادی ، تولید ثروت و برقرای امنیت روانی مردم شود با هر شکل و محتوایی بلامانع خواهد بود .

این راهبرد در کشورهایی که ارزش های اخلاقی و دینی برای حاکمان و مردم آن مهم باشد ،  متفاوت بوده و طبعا مراعات بسیاری از تحرکات در حوزه های اقتصادی ،فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی با ملاحظاتی مواجه خواهد بود .

مگر آنکه منادیان دیانت در این کشورها از دین وارزش های اخلاقی بعنوان ابزاری در جهت اغراض و منافع مادی خود بهره برداری کنند.

این همان کلید واژه بخشی از مدیریت های جامعه است که در سالهای انقلاب برغم ادعای مبارزه با فساد آنچیزی که بیش از همه ی بخش های توسعه کشور نمود عینی پیدا کرده همین پدیده زشت است .

اندیشه ای ناپسند که حالا دیگر در بین مسئولان آنقدر بدیهی و طبیعی شده که رییس فدراسیون فوتبال کشور آز فساد در اتنخابات تحت عنوان بوی کباب یاد می کند .

شکی نیست وقتی ما در سالهای کذشته در مبارزه با فساد اداری به تولید مافیای قدرت در قالب رانت همه ی امتیازات را به افراد و جریان های خاصی دادیم ،اینکه توقع داشته باشیم یک بخشی از این چرخه معیوب تافته ای جدا بافته باشد و با فساد مبارزه کند موضوعی خنده دار خواهد بود .

و اگر رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ خبرنگاری از تخلف انتخاباتی با لفظ بوی کباب یاد کند ،مشتی از خروار تخلفات است که در لفافه بیان شده است .

بنظر می رسد که اکنون با توجه به عمق گرفتن فساد در دستگاههای اداری کشور، مجلس باید با مصوبه ای به ساماندهی تبعات این کار بپردازد ،چرا که وقتی مدیران و بچه های بالا از پلشتی این عمل ناآگاهند ،طبعا مردم به جهت عدم وجود تشکل های مدنی در جامعه کاری از پیش نخواهند برد . 

حبیب اله محمد پور

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil