جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : علی ربیعی امروز در جمع نمازگزاران آیین عبادی - سیاسی جمعه در شهرستان فومن افزود: دولت در مقابل این ملت اعتقاد دارد که باید متعهدانه عمل کند و به حمدالهی زمینه سرمایه گذاری به وجود آمده و دولت در تلاش است که مشکل تورم در جامعه را رفع کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از شرکت های خارجی، برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف ابراز تمایل کرده اند، اضافه کرد: این مسئله، هم عزت را برای کشورمان و هم تعامل با سایر کشورها را فراهم می کند.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزایش واردات را یک آفت بزرگ دانست و تصریح کرد: متاسفانه با واردات بی رویه ، بدون کارشناسی و گشودن بازارهای داخلی بدون تدبیر برای خارجی ها، آسیب جدی به تولیدکنندگان داخلی و حتی مصرف کنندگان وارد شد و در زمینه واردات برنج در سال های اخیر که بسیار بد بود ، هنوز آسیب آن را داریم.
وی اظهار کرد: دولت با توجه به ارزش های کارآفرینی و سرمایه ایرانی، امیدوار به آینده است.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی شنیدن همه حرف ها و نقدها را از امتیازهای دولت تدبیر و امید دانست و ادامه داد: به اعتقاد ما، احترام به همه ملت، راست گفتن آن هم راست گفتن عملی و آماری به مردم و محفوظ نگه داشتن بیت المال، از تعهدات دولت به مردم است.
ربیعی توجه به آموزه های دین مبین اسلام، ارزش های دینی و حرکت در راستای اعتلای ارزش های نظام و انقلاب اسلامی و منویات رهبری را سرمنزل مقصود دولت برشمرد و افزود: دولت به کمک مردم با باور به آنان که در سرنوشت کشورشان همیشه اثرگذار بوده اند و به دولت اعتماد کرده اند؛ کارها و امور را به جلو می برد.
وی در ادامه سخنان خود توجه به کاهش بیکاری در سطح جامعه را از تاکیدات و اولویت های دولت و وزارتخانه تحت مدیریت خود خواند و گفت: در گیلان نرخ بیکاری کاهش یافته ولی با توجه به شرایط این استان باید برای رسیدن به نقطه ایده آل و کسب رضایت مردم در این زمینه، باید بیشتر تلاش کرد و این امر، نیاز به همت بالایی دارد.
وی همچنین بهره مندی مردم از بیمه همگانی را از آرزوهای امام راحل عنوان و خاطرنشان کرد: پای خواهیم فشرد که بیمه ها هر روز بهتر از دیروز شود؛ هم اکنون بیش از 10 میلیون ایرانی آن هم از اقشار ضعیف جامعه تحت حمایت بیمه ای قرار گرفته اند و تمام تلاش خود را برای ایجاد رفاه اجتماعی مطلوب در جامعه خواهیم کرد.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص پرداخت یارانه ها گفت: حق نداریم پول مربوط به قانون هدفمندسازی یارانه ها را در جامعه بدون برنامه بپاشیم.
ربیعی تاکید کرد: این یارانه برای اقشار کم درآمد و طبقات پایین جامعه است و برای این قشر حذف نخواهد شد و باید برای ایجاد اشتغال هزینه شود و اگر این امر محقق شود، با کرامت و ماندگار خواهد بود.
وی افزود: این یارانه حق طبقات پایین جامعه است و قول می دهم یارانه طبقات پایین جامعه حفظ شود ضمن اینکه ما در حوزه امنیت غذایی افراد پایین دست جامعه، طی سال گذشته به حدود 10 میلیون نفر سبدهای غذایی برای مقابله با کمبود کالری و پروتئین اعطا کردیم.
وی ابراز امیدواری کرد: به حمد الهی آثار بهتر شدن رفاه اجتماعی با کمک مردم و در کنار آنان و برای آنان ملموس خواهد شد.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی پس از حضور و سخنرانی در نماز جمعه فومن، از کارخانه تولیدی ام دی اف و نئوپان این شهرستان و همچنین روند احداث مصلی بزرگ حضرت آیت الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی (ره) بازدید کرد.
شهرستان فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
صبح امروز (جمعه) نیز جلسه هم اندیشی و بررسی راهکار برای رفع چالش های فرش دستباف و صنایع دستی گیلان با حضور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil