چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : محمدرضا پارسی، مدیرکل بهزیستی استان گیلان امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان افزود: از 48 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی گیلان، 25 هزار نفر واجد شرایط دریافت مستمری هستند.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار یاد شده، 13 هزار نفر از معلولان شناسایی شده در استان گیلان پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

وی در رابطه با افزایش مستمری مددجویان بهزیستی تصریح کرد: بر اساس ماده 39 قانون برنامه ششم توسعه، دولت موظف است در طول اجرای برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هر سال حداقل مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد را متناسب با محرومیت زدایی بر مبنای 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار افزایش دهد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان این که علاوه بر معلولان مستمری مددجویان تحت پوشش نیز افزایش می یابد، بیان داشت: در زمان حاضر، این مستمری بیش از 50 هزار تومان است که از امسال افزایش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری در رابطه با افزایش مراکز فوریت های اجتماعی بهزیستی خاطر نشان کرد: بر اساس ماده 80 برنامه ششم، توسعه مراکز فوریت های اجتماعی مطابق با قوانین در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت مد نظر است.

پارسی با بیان این که در زمان حاضر پنج مرکز اورژانس اجتماعی در شهرهای رشت، لاهیجان، بندرانزلی، تالش، فومن و رودبار فعال است، اظهار کرد: مراکز اورژانس اجتماعی آستارا، رودسر، لنگرود و صومعه سرا نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان بیان داشت: اورژانس اجتماعی با شماره تلفن 123 در زمینه هایی از جمله اعلام خشونت های خانگی، همسرآزاری و کودک آزاری خدمات رسانی می کند.

وی در ادامه نشست خبری با تشریح فعالیت های بهزیستی گیلان در زمینه آموزش و مشاوره قبل، حین و پنج سال اول ازدواج تصریح کرد: این آموزش ها در راستای تحکیم بنیان خانواده ارایه می شود.

وی با بیان این که پارسال هشت هزار و 819 نفر از خدمات مشاوره بهزیستی استان گیلان بهره مند شدند، تصریح کرد: ارایه مشاوره به زوجینی که تمکن مالی ندارند، رایگان است.

در حال حاضر 70 هزار خانوار به تعداد یکصد و 30 هزار نفر، از خدمات مختلف بهزیستی استان گیلان بهره مند هستند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil