چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل:محمدعلی نجفی در نشستی با اعضای هیأت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان بیان کرد: در بخش صنعت استان شاهد تحولات خوبی هستیم و پایین آمدن نرخ بیکاری در گیلان به معنای حل کامل مشکلات این بخش نیست و باید با تمام توان و بدون حاشیه در جهت حل مشکلات استان تلاش کنیم.
وی خاطرنشان کرد : صنایع کوچک با توانمندی های خود می توانند با کاهش مشکلاتی همچون بیکاری و توزیع مناسب درآمد، علاوه بر افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی، نقش مهمی را در توسعه اقتصادی بر عهده گیرند.
استاندار گیلان افزود : بر این اساس با توجه به سیاستهای دولت تدبیر و امید، حمایت از تولید و صنعت، همواره دغدغه مسوولان بوده و با فضای آرامش و همدلی و بهبود فضای کسب و کار که در هفت دوره پیاپی، گیلان مقام نخست کشور را بدست آورده و با رفع موانع تولید می توانیم زمینه های پیشرفت بیشتر استان و استمرار کاهش نرخ بیکاری را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه همه باید به دنبال توسعه و رشد گیلان باشیم، گفت: پایین آمدن نرخ بیکاری در استان به معنای حل کامل مشکلات این بخش نیست و باید با تمامی توان و بدون حاشیه و خارج از فضای سیاسی در جهت حل مشکلات استان تلاش کنیم.
نجفی تأمین نقدینگی را از اولویت های مهم در بخش صنعت استان دانست و گفت: در سفر رییس جمهوری به گیلان، حدود سه هزار 300 میلیارد تومان تسهیلات بمنظور حمایت از تولید، تأمین نقدینگی ، اجرای طرح های نیمه تمام و سرمایه در گرش واحدهای تولیدی در نظر گرفته شد که پیگیر هستیم، بخش اعظمی از این تسهیلات را در سال جاری دریافت کنیم.
وی با بیان اینکه باید صنایع کوچک تولیدی را موظف کنیم تا در شهرک های صنعتی مستقر شوند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل انتظار می رود شرکت شهرک های صنعتی که متولی تأمین زیرساخت و حمایت از صنایع کوچک می باشد، با نگاهی درون زا و برون نگر که به عنوان راهبرد پساتحریم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است، به منظور رفاه حال صاحبان صنایع و تولیدکنندگان خدمات مناسبی را بیش از پیش ارائه دهد.
استاندار گیلان از پیگیری های جدی برای اجرای طرح های جدیدی همچون پتروشیمی و خودرو سازی در استان خبر داد و افزود: باید با حفظ مسائل زیست محیطی در جهت توسعه صنعت تلاش کنیم.
وی با اشاره به اهمیت اجرای صنایع سلولزی در استان ، زراعت چوب را از جمله امتیازات استان عنوان کرد و افزود: مسائل زیست محیطی در استان های شمالی کشور با دیگر مناطق کشور متفاوت است.
نجفی با تأکید بر اینکه هر زمان که مردم را در انجام کارها مشارکت دادیم، بهترین نتیجه حاصل شد؛ ادامه داد: مردم بهترین حافظان محیط زیست هستند و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب و شایسته بهره گیریم.
استاندار گیلان با بیان اینکه قطعاً در دو سال آینده راه آهن رشت - قزوین به بهره برداری خواهد رسید، افزود: با راه اندازی این خط ریلی، اشتیاق برای سرمایه گذاری در گیلان بیشتر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان نیز در این نشست از عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب صنعتی در پنج شهرک و ناحیه صنعتی در گیلان خبر داد و گفت: سه طرح از این تصفیه خانه از پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد برخوردار بوده و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
طهمورث لاهوتی افزود: عملیات اجرای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی سفیدرود نیز در سه ماهه چهارم سال 94 آغاز می شود.
علی منتظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز با بیان اینکه باید صنعت را در داخل شهرک ها گسترش دهیم، بیان داشت: اگر صنایع با اشتغالزایی کمتر از 50 نفر را جزو صنایع کوچک در نظر بگیریم، بیش از 90 درصد از صنایع گیلان را صنایع کوچک تشکیل می دهد.
732 واحد بهره بردار در شهرک های صنعتی گیلان وجود دارند که از این تعداد ، 527 واحد فعال و بقیه غیرفعال هستند.
12 هزار و 450 نفر در شهرک های صنعتی گیلان مشغول به کار هستند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil