جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : مهندس رضا اسلامی، فرماندار شهرستان سیاهکل در نشست با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر برگزار شد، ضمن قدردانی از خبرنگاران جهت اطلاع رسانی صحیح و دقیق زحمات دولتمردان فارغ از هرگونه گرایش سیاسی، اظهار کرد: انعکاس واقعیت ها در خدمت رسانی مجموعه دولت به مردم موجب دلگرمی جامعه می شود.

وی از افتتاح حدود 40 پروژه از 20 دستگاه اجرایی با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان همزمان با ایام الله دهه فجر در این شهرستان خبر داد و افزود: این پروژه ها اعم از فرهنگی، اجتماعی و عمرانی برگ زرینی از اقدامات دولت خدمتگزار برای تامین رفاه مردم و توسعه یافتگی کشور است.

این مقام مسئول تک رقمی شدن نرخ تورم را یکی دیگر از اقدامات مثبت دولت دانست و تصریح کرد: با پیگیری و نگاه ویژه استاندار گیلان نسبت به ارائه خدمات به مردم شریف شهرستان سیاهکل، شاهد همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی و رغبت پیمانکاران برای تکمیل امورات عمرانی هستیم.

اسلامی با اشاره به کسب رتبه نخست سیاهکل در هشتمین دوره سرشماری نفوس و مسکن در گیلان، عنوان کرد: سیاهکل تنها شهرستان کشور است که نسبت به جمع آوری قلیان سراها تمهیدات لازم و اقدامات جدی انجام داده که نشان دهنده فرهنگ بالای مردم این شهرستان است. استعمال کنندگان قلیان حتی در فضاهای عمومی شهرستان سیاهکل نیز با برخورد جدی دستگاه ها مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه فرمانداری سیاهکل کمترین پرداختی به اداره پست را دارد، گفت: این فرمانداری به جهت توانمندی در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات(کاغذکم) موفق به کاهش 50 درصدی هزینه پست در بین 16 شهرستان استان گیلان شده است لذا همه ادارات شهرستان را موظف کردیم از اتوماسیون اداری استفاده کنند تا علاوه بر کاهش هزینه پست، روند کارهای اجرایی نیز سریع تر صورت بگیرد.

فرماندار سیاهکل بودجه ابلاغی شهرستان در سال جاری را 13 میلیارد و 556 میلیون تومان دانست و متذکر شد: مردم خدمات شایان دولت را با افتتاح پروژه ها در دهه مبارک فجر لمس خواهند کرد. در واقع دهه فجر بیلان کاری دولتمردان و یک میزان سنج برای مدیران است.

وی از پرداخت یک میلیارد و 800 میلیون تومان وام خوداشتغالی در سال 95 خبر داد و اضافه کرد: 62 واحد مسکن روستایی و 10 واحد مسکن شهری برای مددجویان این شهرستان در حال ساخت است که 30 واحد آن در دهه فجر واگذار می شود. برای این واحدها 15 میلیون تومان وام 4 درصد و 21 میلیون تومان وام بلاعوض در اختیار مددجویان قرار می گیرد. همچنین 50 واحد مسکن و 38 واحد تعمیرات از سوی بنیاد مسکن و قرارگاه خاتم سپاه با 30 میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان واگذار خواهد شد.

اسلامی از رشد 27.7 درصدی اعتبارات شهرستان در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: 5 میلیارد تومان از تملک دارایی های استان، یک میلیارد و 300 میلیون تومان از محل 2 درصد نفت، 894 میلیون تومان از محل ماده 180(10-1) و 6 میلیارد و 476 میلیون تومان از محل ماده 180(550000) به شهرستان سیاهکل تخصیص یافته است.

فرماندار سیاهکل از فراخوان پیمانکار مخزن 3 هزار لیتری ذخیره آب و مخزن 600 لیتری تنظیم فشار آب شهر سیاهکل خبر داد و عنوان کرد: گازرسانی به 25 روستا در دهستان های پیرکوه، توتکی و فرارود، افتتاح پمپ بنزین و بهره برداری از راه اصلی سنگر به سیاهکل از جمله پروژه های شاخص این شهرستان در دهه فجر است.

وی سد دیلمان را یکی از پروژه های مهم و ملی شهرستان سیاهکل دانست و بیان کرد: ماده 215 پیش نیاز تامین اعتبار پروژه های بزرگ از ناحیه مجلس شورای اسلامی است لذا امیدواریم در سه ماهه نخست سال 96 مجوز ماده 215 سد دیلمان را دریافت کنیم.

اسلامی از احداث محور سیاهکل – ازبرم و تصفیه خانه آب و فاضلاب شهر سیاهکل از محل اعتبارات فاینانس خبر داد و گفت: محدودیتی در پروژه های فاینانس تا سقف 10 میلیون دلار وجود ندارد و این یکی از مهمترین دستاوردهای دولت در مسئله برجام است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخش اعظم روستاهای بالای 20 خانوار شهرستان سیاهکل تا پایان سال 95 به اینترنت 4جی متصل می شوند، خاطرنشان کرد: روستاهای باقیمانده تا پایان بهار 96 به اینترنت 4جی متصل خواهند شد.

وی یادآور شد: شهرستان سیاهکل چهارمین شهرستان گیلان به لحاظ وسعت و یکی از شهرستان های کوهستانی و گردشگری استان با بیشترین کمینه دمایی(اختلاف 25 درجه ای) است لذا در تخصیص اعتبارات نباید به این شهرستان با جمعیت 48 هزار نفر نگاه کرد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil