جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : عظیم بلبل آبادی در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه صنعت برق از سه محور اساسی تولید، انتقال و فوق توزیع تشکیل شده است اظهار داشت: استان گیلان در بخش انتقال و فوق توزیع برق در حال حاضر 2 هزار و 870 کیلومتر مدار را در حال بهره‌برداری دارد.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان گیلان با تاکید بر اینکه قسمت عمده‌ای از این خطوط در مناطق صعب العبور هستند افزود: نگهداری و حفاظت از خطوط مذکور چالش‌ها و سختی‌های گسترده‌ای دارد.

بلبل آبادی با بیان اینکه حوادث در این خطوط از طریق سیستم‌های حفاظتی نصب شده در پست‌ها به ماموران اطلاع داده می‌شود خاطرنشان کرد: ماموران سختکوش شرکت منطقه‌ای برق از طریق بازدیدهای دوره‌ای، این خطوط را مورد بارزسی قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شرکت سهامی برق منطقه‌ای استان گیلان تامین برق 5 صنایع سنگین در استان را بر عهده دارد تاکید کرد: صنایع سنگین و مصارف بزرگ از مشترکان شرکت برق منطقه‌ای گیلان هستند.

مدیرعامل شرکت سهامی برق استان گیلان دوران تحریم را سبب شکوفایی استعدادهای داخلی در حوزه برق عنوان کرد و افزود: کشور به برکت دوران تحریم با شکوفایی استعداد در حوزه برق هم اکنون از ساخت ترانسفورماتور بی‌نیاز شده است.

بلبل آبادی با تاکید بر اینکه برای نخستین‌بار در کشور با پیگیری‌های شرکت برق منطقه‌ای گیلان در خرداد ماه امسال تست و آزمایش ترانسفورماتور کم صدا در استان با موفقیت به انجام رسید افزود: شرکت برق منطقه‌ای گیلان در سال 94 از میان تمامی شرکت‌های برق منطقه‌ای کشور رتبه برتر رشد را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه مصرف سالیانه برق کشور  3 برابر متوسط جهانی است و باید با مدیریت مصرف برق به اقتصاد ملی و جامعه کمک کنیم تصریح کرد: صنعت برق بسیار هزینه‌بردار و زمان‌بر است و می‌توان با مدیریت در مصرف این انرژی پرهزینه توسعه را در زمینه مذکور به ارمغان آورد.تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil