شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سید محمد احمدی، فرماندار لاهیجان اظهار کرد: در راستای کمک به روستاییان به منظور اخذ سند مالکیت عرصه های متعلق به خود و تهیه فایل های utm در راستای مشخص شدن حدود چهارگانه اراضی و مستثنیات اشخاص حقیقی و اراضی ملی از سال 92 تاکنون نقشه برداری از پنج هزار و 127 هکتار از اراضی ملی و جنگلی شهرستان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات فنی در روستاهای سرچشمه، دانگایه، کوره، شیرنساء، دیزبن، سحرخیز محله ، زمیدان، زاکله بر، بهادرکلایه، لواسی محله در قالب پنج سند ملی اجرایی و عملیاتی شده است .

وی اظهارداشت: جنگلکاری بیش از 50 هکتار از اراضی ملی بخش مرکزی شهرستان لاهیجان در سه ساله استقرار دولت تدبیر امید در دستور کار و اجرا قرار گرفت و برای حفاظت از گونه محلی شمشاد و مبارزه با آفت بلایت آن در سه هکتار از اراضی شهرستان اجرایی شد.

احمدی افزود: به منظور صیانت از جنگل های هیرکانی بالغ بر 60 هکتار از اراضی شهرستان با خرید 95 عدد اقلام اطفای حریق، تجهیز و آماده سازی شد.

وی اجرای طرح کاداستر در 9 هزار هکتار از اراضی ملی، نظارت جنگلداری بر روی هفت هزار هکتار عرصه جنگلی و گشت و مراقبت مستمر بر 13 هزار هکتار عرصه ملی شهرستان در کنار مدیریت یکصد هکتاری طرح ها و پرونده های باغداری را از دیگر فعالیت های مدیریت منابع طبیعی شهرستان لاهیجان ذکر کرد.

گفتنی است، شهرستان لاهیجان 10 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که عمدتا در مناطق کوهپایه ای و شیب دار واقع هستند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil