جمعه 31 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دکتر سید محمدعلی ثابت قدم در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تاکید بر عدم خلاصه کردن موضوع حقوق شهروندی درکلمات و مفاهیم انتزاعی، اظهار داشت: آنچه که با توجه به جزئیات مفاهیم حقوق شهروندی ما را به نقطه مطلوب می رساند، شناسایی و تاثیر این مفاهیم در زندگی روزمره شهروندان و تفویض اختیار و دادن مسئولیت  به آنان است.

شهردار رشت با اشاره به نگاه کلان حاکمیتی و با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در لزوم مشارکت عمومی در اجرای سیاست های حقوق شهروندی، افزود: اگر قرار است مردمی داشته باشیم تا براساس سند بالا دستی و سایر اسناد کوتاه مدت و بلند مدت با سیاست های شهرداری به عنوان یک نهاد غیر دولتی مشارکت داشته باشند، باید چارچوب‌های سیاست استراتژی های کلان را در موضوعات خود و نیز در بخش تفویض اختیار به مردم لحاظ نماییم.

وی افزود: نگاه پیشگیرانه شهرداری به سمت جلوگیری از تبعات رفتارهای ناهنجار به صورت یک معادله برد برد است و براین اساس شرایط باید به گونه ای باشد ، تا مردم احساس کنند که نه فقط برای رفع نیاز منافع دیگران بلکه برای انتفاع خود آنان نیز، نیاز به آموزش و مشارکت آنان است.

ثابت قدم جان باختن شماری از آتش نشانان تهران در مجتمع پلاسکو را تسلیت گفت و تصریح کرد: اگر شهروندان می دانستند که وظیفه بیمه و موضوع رعایت ایمنی در یک مجتمع تجاری و صنعتی به چه معناست و چقدر اهمیت دارد،  شاید هرگز اتفاقی به این بزرگی رخ نمی داد.

شهردار رشت با اشاره به وجود بیش از ۳۷۰ وظیفه شهرداری رشت، خارنشان کرد: امید است با رعایت و اجرای مفاد این تفاهم نامه علاوه بر ارتقا زندگی کیفی شهروندان، موضوعات به گونه ای اصلاح شود تا آیندگان به نیکی از ما یاد نمایند.

لحاظ کردن آموزش های حقوق شهروندی در پیک نوروزی

مهدی حاجتی با تقدیر از ابتکار شهرداری در رعایت حقوق شهروندی با انعقاد تفاهم نامه های متعدد، اذعان داشت: آنچه که در حوزه آموزش و پرورش مهم به نظر می رسد، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به سند تحول بنیادی آموزش و پرورش یادآور شد: این سند به عنوان سند بالادستی در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد که باید از تمامی ظرفیت ها برای اجرای این سند بهره مند شد.

وی مدرسه را کانون استعدادیابی، کشف استعداد و هدایت آن به سمت و سوی مطلوب را خواند و گفت: اجرای نظم و توسعه انضباط اجتماعی و ارتقای و آگاهی از حقوق شهروندی  و نهادینه کردن آن در سطح جامعه از تاکیدات ریاست جمهوری است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: این اداره با استفاده از ظرفیت های خود در راستای اجرای طرح های سازمان آتش نشانی، مدیریت پسماند، مدیریت سلامت و سازمان حمل و نقل و امور زیربنایی در زمینه اجرای حقوق شهروندی گام برخواهد داشت.

مهدی حاجتی دانش آموزان را سفیران سلامت خواند و یادآور شد: دانش آموزان در گام اول ، آموخته های خود را ابتدا به منازل و سپس به جامعه منتقل می نمایند.

حاجتی با اشاره به وجود  ۳۷۵ هزار دانش آموز در گیلان گفت: ما باید تاثیرات آموزشی را به خوبی در حوزه های شهری ببینیم.

 وی لحاظ کردن آموزش های حقوق شهروندی در پیک نوروزی را یکی از مفاد تفاهم نامه خواند و یادآور شد: اداره کل آموزش و پرورش این آمادگی را دارد تا با تقویت تعاملات خود با شهرداری فصل جدیدی در تعاملات شهرداری و آموزش و پرورش گام بردارد.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری شهرداری رشت با آموزش و پرورش، در راستای توسعه نظم و انظباط اجتماعی، آشنایی با حقوق شهروندی، قانون مداری، ارتقای فرهنگ پیشگیری از آسیب اجتماعی و تامین بهداشت روان اقشار مختلف جامعه هدف( مردم شریف شهرستان رشت و حومه) منعقد گردید.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil