شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل :سیدکاظم دلخوش اباتری با انتقاد از دیرکرد در پرداخت پاداش المپیک مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی و داوران، گفت: از آنجا که ورزشکاران و فعالان ورزشی موجب افتخار و سربلندی کشور هستند مسئولان باید به این قشر توجه بیشتری کرده و با در پیش گرفتن رفتار اخلاق‌مدارانه به وعده‌های خود به آن‌ها عمل کنند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از حقوق ورزشکاران و فعالان افتخارآفرین در عرصه‌ای همچون داوری باید توسط قانون‌گذاران پیش‌بینی و تعریف قانونی شود تا رفتار سلیقه‌ای در نوع پرداخت حقوق آن‌ها مشاهده نشود، افزود: پاداش‌هایی که مسئولان در مواقع خاص به ورزشکاران می‌دهند جنبه تشویقی و حرمت‌دهی به زحمات آن‌ها دارد لذا نباید پس از گذشتن از تب و تاب مسابقات، قول‌های خود را فراموش کنند.

وی معتقد است مسئولان نباید در زمان پرشور و هیجان المیپک یا هر مسابقه‌ای ورزشی دیگری در فضای رسانه‌ای شلوغ‌کاری و تبلیغات کرده و بدون تأمل و فکر قول‌هایی را به ورزشکاران دهند که در آینده با عمل نکردن به آن‌ها موجبات شرمساری خود را فراهم کنند.

دلخوش اباتری تاکید کرد: به یقین وزارت ورزش می‌تواند بودجه لازم برای پرداخت پاداش داوران المپیک را تامین کند بنابراین سخن گفتن از کمبود بودجه قابل قبول نیست.

وی همچنین اضافه کرد: رسول اکرم(ص) می‌فرماید؛ " باید حقوق  کارگر را تا قبل از خشک شدن عرقش پرداخت" لذا انسانی نیست که مسئولان به وعده‌های خود به ورزشکاران زحمتکش وفا نکرده و آن‌ها را دلسرد کنند.

نایب رئیس رئیس فراکسیون ورزش مجلس اضافه کرد: فراکسیون ورزش مجلس آمادگی لازم برای پیگیری دلایل عدم پرداخت پاداش ورزشکاران قهرمان و داوران المپیکی را تا زمان حصول دارد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil