شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : سید محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح فعالیت های این مجموعه برای جمع آوری آب های سطحی اظهار کرد: پنج پروژه جمع آوری آب های سطحی هفته آینده در رشت به بهره برداری می رسد، این پروژه ها شنبه هفته آینده در محله های پاره بیجار، شهرک حمیدیان، بلوار شهید موسی پور، مسیر زرجوب - شریعتی به مطهری و گلزاران به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: با اجرای پروژه های جمع آوری آب های سحطی دیگر در هنگام بارندگی شاهد آب گرفتگی در این مناطق نخواهیم بود.

شهردار رشت گفت: 95 درصد قراردادهای شهرداری این کلانشهر با شرکت های بومی است.  تنها پنج درصد قراردادها به دلیل شرایطی با شرکت های غیربومی انجام می گیرد. برخی با این 95 درصد کاری ندارند و به آن پنج درصد قرارداد با شرکت های غیربومی می پردازند.

ثابت قدم بیان کرد: ساخت تصفیه خانه و گسترش مکان دفن زباله در سراوان رشت از برنامه های شهرداری رشت است که در صورت دریافت مجوز از منابع طبیعی اجرایی می شود.

وی در رابطه با دریافت مجوز از منابع طبیعی تصریح کرد: بایستی از منابع طبیعی مجوز قطع درختان برای توسعه زمین به منظور دفع بهداشتی زباله برای مدت 50 ساله به مساحت 13 تا 14 هکتار و ساخت تصفیه خانه را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: از روزی که مجوز را دریافت کنیم ساخت تصفیه خانه را آغاز و به مدت 18 ماه به پایان می رسانیم و کار تصفیه شیرابه های 30 ساله در سراوان رشت را انجام می دهیم.

شهردار کلانشهر رشت بیان داشت: اگر زباله جدیدی نیز ورود کند، سایت دفن زباله در سراوان رشت گسترش می یابد و دفن زباله نیز به سمت بهداشتی شدن پیش می رود.

وی با اشاره به افتتاح سلول بهداشتی دفن زباله در سراوان رشت خاطر نشان کرد: این کار حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر به 100 درصد برسد ، نتیجه این خواهد شد که دفن ما برای زباله با ظرفیت محدود مشخص می شود.

ثابت قدم در ادامه سخنان خود با اشاره به شفاف سازی شهرداری رشت در همه بخش ها گفت: همه چیز از کل تا جزء در شهرداری رشت مشخص و شفاف سازی است.

وی بیان داشت: هر کس از مردم که علاقه دارد اسناد مالی در شهرداری رشت را مشاهد کند، درب اتاق های مالی به رویش باز است و هیچ مانعی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: هر چند که ما تکلیفی در این رابطه نداریم اما به دلیل این که سوء تعبیرها در رابطه با بگم بگم ها رخ ندهد، برای این کار آماده هستیم.

شهردار کلانشهر رشت با بیان این که برخی بانوان از برخی مردان توانمندتر هستند، بیان کرد: توانمندی بانوان دلیل انتخاب آن ها در پست های بالا در این مجموعه است.

وی با بیان این که بانوان دقت نظر و حساسیت بیشتری دارند، اظهار کرد: بانوان را به دلیل این ویژگی ها انتخاب کرده ام و برایم مهم نیست هر کس چه حرفی می زند.

شهردار کلانشهر رشت در ادامه با بیان این که بنده هیچ ثروت بادآورده ای نداشته ام، اظهار کرد: با ادبیات اقتصادی ثروت ساخته ام.

وی خاطر نشان کرد: شهر را نیز با این تفکر پیش می برم، بایستی از سیستم تولید پول در این کشور متناسب با شرایط روز تغییر و انعطاف پذیری داشته باشیم.

 ثابت قدم در بخش دیگری از نشست خبری در جمع خبرنگاران بیان داشت: لابی ها تاثیر ندارد ، تابع نظر کسی هم نیستم؛ شاید فکر می کنند که تاثیر دارد اما این طراحی ذهن آنهاست.

وی با تاکید بر این که مسیر اصول اقتصادی باید در کلانشهر رشت نهادینه شود، تصریح کرد: هر کس نمی تواند، از این مسیر خارج شود زیرا این یک اصل است.

شهردار کلانشهر رشت خاطر نشان کرد: من تابع علمی هستیم که آموختم و به آن عمل می کنم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil