شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دبستان دخترانه شهید ثابت قدم به مناسبت روز هوای پاک و به منظور آشنا کردن دانش آموزان این مرکز آموزشی با مقوله هوای سالم و محیط زیست پاک و نقش موثر آن در زندگی روزمره، زنگ «هوای پاک» را به صدا در آورد.

فرانک پیشگر با حضور در بین معلمان و دانش آموزان  این مرکز آموزشی هوای پاک را  یک سرمایه انسانی برای جامعه عنوان کرد و کمک به پاک نگه داشتن آن را یک مسئولیت اجتماعی برای همه‌ برشمرد.

وی تاکید کرد: باید به بهانه روز جهانی هوای پاک همه دست در دست هم دهیم و در راستای فراهم کردن هوایی پاک که نیاز همه افراد جامعه است، تلاش بیشتری کنیم و توجه به پاک نگهداشتن هوا تنها نباید به این یک روز خلاصه شود.

رئیس کمسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت افزود: روزانه به طور متوسط حدود ۱ کیلوگرم غذا می خوریم،یک و نیم کیلوگرم آب می نوشیم و ۱۱ کیلوگرم هوا تنفس می‌کنیم،بنابراین آلودگی هوا، ۱۱ برابر آلودگی آب و ۱۱ برابر آلودگی غذا برای انسان خطرناک‌تر است این در حالیست که امروزه ما به بهداشت آب و غذا بیشتر از بهداشت هوا توجه می‌ کنیم.

دکتر پیشگر خاطرنشان کرد:بخش حمل و نقل به تنهایی بزرگترین منبع آلودگی هوا محسوب می‌شود بنابراین، به جای استفاده از خودرو شخصی،باید سعی شود برای حمل و نقل از وسایل نقلیه عمومی و یا در صورت امکان از دوچرخه استفاده شود.

وی به کودکان تاکید کرد: پیشگیری بهتر از درمان است و خوشبختانه استان گیلان دارای هوای پاکی است و لازم است ما در راستای حفظ این هوای پاک همه باهم تلاش کنیم تا در شهر رشت مثل سایر کلان شهرها با معضل آلودگی هوا مواجه نشویم. ایسنا

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil