جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : فاطمه شیرزاد  در جلسه کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت اظهار داشت: در طول سه سال فعالیت‌های شورای شهر رشت تلاش‌هایی در راستای کاهش آلودگی و رفع مشکلات سراوان انجام شده است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: رودخانه‌های زرجوب و گوهررود می‌توانند به‌عنوان یک بستر برای سرمایه‌گذاری و گردشگری استفاده شوند که مسئولان از این امر غافل مانده‌اند.

شیرزاد با اشاره به اینکه مدیریت شهری با سیاستگذاری شورا قدم‌های خوبی را برای احیا و ساماندهی لندفیل سراوان و احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود برداشته است بیان کرد: در چند سال اخیر شورا به دفع زباله به‌صورت بهداشتی تاکید ویژه‌ای کرده و در این راستا اقداماتی در راستای کاهش آلودگی از سراوان انجام شد.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه مردم سراوان گناه نکرده‌اند که در این ناحیه زندگی می‌کنند عنوان کرد: لازم است مدیران استانی و نمایندگان مجلس به موضوع سراوان توجه بیشتری کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به واگذاری عرصه‌های سراوان از سوی منابع طبیعی به شهرداری عنوان کرد: مبحث واگذاری عرصه‌های جنگلی سراوان در راستای حقوق شهروندی است و دولت به آن تاکید دارد.

شیرزاد با اشاره به اینکه مبحث واگذاری عرصه‌های جنگلی سراوان در یک اقدام جهادی حل شود گفت: سه سال است می‌گوییم عرصه‌های سراوان واگذار شود ولی همچنان این مبحث در بروکراسی اداری است و اتفاقی نمی‌افتد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت خواستار تسریع در احداث تصفیه خانه سراوان شد و اظهار کرد: سلول بهداشتی جدید احداث شده تنها برای یک مدت کوتاه مشکلات ناشی از زباله را حل کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی در بحث فاضلاب‌های صنعتی و خانگی خوب وارد شده است گفت: از 50 میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور یک میلیارد تومان برای تصفیه خانه بیمارستان‌ها اختصاص داده شد که کافی نیست و استانداری باید 5 الی 6 میلیارد تومان برای تاسیس تصفیه خانه بیمارستان‌ها اختصاص دهد.

سخنگوی شورای اسلامی  شهر رشت تاکید کرد: ساخت تصفیه خانه شهر صنعتی رشت با وجود قول‌های داده شده هنوز آغاز نشده است و این مبحث جزء حقوق شهروندی است.

وی با بیان اینکه در جلسات سازمان برنامه و بودجه گیلان اتفاق خوبی افتاده است خاطرنشان کرد: بودجه استان گیلان افزایش یافته است و گیلان می‌تواند 10 پروژه جدید داشته باشد و احیای رودخانه‌های زرجوب,گوهررود و لندفیل سراوان در بودجه استان قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه حوزه محیط زیست گیلان سال‌ها از اعتبار ملی بی بهره بوده است بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از محل اعتبارات ملی برای احیای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود استفاده کنیم.

 

تسنیم

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil