شنبه 8 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : دومین نشست بررسی و هماهنگی برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری منطقه ۲کشور با حضور معاونین گردشگری استانهای گیلان،مازندران،البرز،قم و تهران در هتل کادوس رشت برگزار شد.

حمیدرضا آذرپور در این نشست با اشاره به اینکه سال گذشته گیلان جزء استانهای برتر از نظر ابتکار،خلاقیت و نوآوری در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته معرفی شد، نمایش پوشش محلی اقوام گیلان،تولید محصولات صنایع دستی بصورت زنده،اجرای مراسم آیینی و موسیقی محلی و پخش فیلم جاذبه های گردشگری از جاذبه های دیدنی این استان را گوشه ای از تلاش های فعالین گردشگری گیلان در نمایشگاه مذکور خواند و گفت: امسال در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، گیلان با عزمی راسخ و برنامه‌ای هدفمندتر از سال گذشته حضور خواهد داشت تا پتانسیل و توانمندی های این استان را به نمایش عموم قرار دهد.

وی بر ضرورت تقویت ظرفیت های گردشگری به عنوان یکی از اصلی ترین منابع درآمدهای ارزی تاکید و افزود: نمایشگاه‌ها ابزاری اثرگذار در سطح بین المللی برای ارائه داشته ها و معرفی ظرفیت ها می‌باشند.

این مسئول با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تنها رویداد رسمی نمایشگاهی کشورمان در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری است که در تقویم سازمان جهانی گردشگری WTO به ثبت رسیده،اظهار کرد:همه ساله اسامی شرکت کنندگان در این نمایشگاه از سوی برگزارکننده در اختیار WTO قرار می گیرد و حضور در آن به عنوان یک رکورد از سوی سازمان فوق الذکر در سوابق شرکت کنندگان ثبت می شود.

آذرپور ایجاد زمینه‌های مناسب بمنظور بهره گیری از ظرفیتهای گردشگری و ایجاد اشتغال در این حوزه، فراهم نمودن بسترهای لازم جهت ورود گردشگر به کشور، آشنایی عموم مردم با سازمان ها،انجمن ها و نهادهای متولی امر گردشگری و آشنایی با مشکلات و کاستی‌های موجود در مراکز اقامتی و هتل ها و یافتن راهکارهای ممکن برای مرتفع کردن آنها و نیز آشنایی با چگونگی مدیریت موفق هتل های دنیا و بکارگیری روش های بهسازی و استانداردسازی هتل ها بمنظور رفع معضلات آنها از اهداف این نمایشگاه است.

وی تصریح کرد:گیلان با تمام توان در دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته حضور خواهد داشت.

گفتنی است، نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته 18 الی 21 بهمن ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil