پنج شنبه 30 فروردین 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : آیت الله زین العابدین قربانی در گفت‌وگو با تسنیم در رشت با اشاره به اینکه فاجعه رحلت دردناک آیت الله هاشمی رفسنجانی، ملت ایران، جهان اسلام و تمامی دنیا را متاثر کرده است اظهار داشت: اینکه دنیا از این ضایعه مصیبت بار متاثر است از رسانه‌های بیگانه به‌طور شفاف بیان شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک عالم به زمان بود و همواره اسلام ناب را شناخته و هرگز به اسلام تحریف شده انحرافی روی خود نشان نداد افزود: این شخصیت برجسته انقلابی حتی در دوران اسارت خود در زندان رژیم پهلوی از اقدامات قرآنی خود دست نکشید و در آن دوران طاقت فرسا کتاب "تفسیر راهنما" را در بیش از 20 جلد به نگارش درآورد.

امام جمعه رشت نوشته‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی را روشنگر معانی دینی و انقلابی عنوان کرد و گفت: این شخصیت برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی یک سیاستمدار دور اندیش بود و به‌واسطه این دور اندیشی، به مسائل سیاسی زمان به‌طور کامل آگاه بود.

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک مجاهد نستوه بود و زمانی که عزم در راهی می‌کرد با اقتدار به سمت هدف خود پیش می‌رفت خاطرنشان کرد: ایشان در دوران پهلوی زیر سخت‌ترین شکنجه‌های رژیم طاغوت مقاومت کرد و هرگز تحت تاثیر دشمنان از مسیر انقلاب دور نشد.

وی با اشاره با بیان خاطره‌ای از شیخ حسن لاهوتی درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله رفسنجانی در زندان رژیم پهلوی در یک روز 7 مرتبه مورد شنکجه قرار گرفت و ایشان به حدی بدنش مجروح و خون آلود بود که پارچه پیراهن وی در شکاف زخم‌هایش قرار گرفت؛ ایشان در آن روز 7 بار بیهوش شد اما در مقابل دشمن ایستادگی کرد و تسلیم خواسته‌های آنان نشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی سرباز مخلص امام خمینی(ره) و یار صدیق و برادر باوفای مقام معظم رهبری بود بیان کرد: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود فرمودند خناسان قصد داشتند به‌واسطه طرز تفکرهای مختلف اجتهادی، رفاقت و همدلی را از ما دور کنند اما هرگز موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی تا آخرین لحظات زندگی خود ارادتش را به اسلام، نظام، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حفظ کرد افزود: بروز مسائل ناخوشایند در برهه‌ای از زندگی ایشان هرگز باعث خدشه‌دار شدن ارادت و اخلاص ایشان نسبت به انقلاب، امام و مقام معظم رهبری نشد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil