شنبه 1 اردیبهشت 1403

به گزارش گروه دریافت خبر پایگاه خبری تحلیلی نوداد گیل : آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار با اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به آیات قرآن مجید اظهار کرد: خداوند در قرآن مجید فرموده است؛ بشارت بده به بندگانم، آنها که حرف‌ها را می‌شنوند و بهترین آن را انتخاب می‌کنند.

وی به تاثیرگذاری قلم اصحاب رسانه در تبیین دین‌باوری و اعتقاد بیشتر به نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها می‌توانند اعتقاد مردم را به نظام جمهوری اسلامی بیشتر کرده و باور به اصالت انقلاب را در جامعه ترویج کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه برخی از مواقع رسانه‌ها به‌دنبال القای برخی از مطالب به مخاطبان هستند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی برگرفته از دین اسلام است و با جامعیتی که در آن وجود دارد، می‌تواند تمام مشکلات جامعه را برطرف کند.

قربانی بر ارتقای دانش نویسندگان در رسانه‌ها تأکید کرد و گفت: الگوهای بسیار مناسبی در زمینه حقایق فلسفی، عرفانی، اخلاقی، حقوقی و دینی در اسلام وجود دارد و می‌توانیم از آنها بهره‌برداری کنیم.

وی، صحیفه سجادیه را دارای عمق عرفانی خواند و بیان کرد: ظرافت‌هایی در دعاهای صحیفه سجادیه وجود دارد و نمی‌توانیم آن را در جای دیگر مشاهده کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با تأکید بر استفاده از فرهنگ غنی اسلام در رسانه‌ها، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند داروی شفابخش و آرامش‌بخش اسلام را به مردم ارائه کنند.

قربانی، انقلاب اسلامی را برگرفته از دین اسلام خواند و یادآور شد: امام (ره) و مقام معظم رهبری بهترین افرادی هستند که در رأس نظام اسلامی قرار گرفتند و جامعه را به طرف سعادت هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند فرهنگ غنی اسلام که در نظام جمهوری اسلامی تبیین شده را برای مردم بیان کنند، اظهار کرد: مشکلاتی در جامعه وجود دارد اما با سوء استفاده‌ها در رژیم طاغوت فاصله بسیاری دارد.

امام جمعه رشت، دهه فجر را فرصتی برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، مقایسه با حکومت‌های گذشته و همچنین کشورهای دیگر عنوان کرد و افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی فعالیت‌های بسیاری در کشور انجام شده است.

قربانی با تأکید بر ترویج فرهنگ الهی در جامعه، بیان کرد: اگر فرهنگ الهی را ترویج کنیم، این فرهنگ به مرور در دنیا حاکم می‌شود.

وی به شناخته نشدن قرآن و اسلام در دنیای غرب اشاره کرد و گفت: فرهنگ اسلامی را باید به جامعه منتقل کنیم و اکنون بسیاری از افراد پذیرای اسلام هستند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه جوانان ما دارای عفت، حیا و حجاب هستند، تصریح کرد: نسل امروز در دانش روز پیشگام است و این امر برای جامعه جهانی تعجب برانگیز است.

قربانی، دین‌باوری را پناهگاه انسان در سختی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: شهدای ما از ایمان برخوردار بودند و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کنند.

وی به اقتدار نظام اسلامی در دنیا کنونی اشاره کرد و یادآور شد: نقطه ضعف‌ها در کنار نقاط قوت بیان شود ضمن اینکه مسؤولان اقدام‌هایی انجام ندهند که دچار اختلاف شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه گرایش جامعه به طرف اعتقادهای دینی و عفت است، اظهار کرد: راستگویی و امانت‌داری در جامعه باید ترویج شود ضمن اینکه نباید کاری کنیم که قلم و فکر مردم در مورد مسائل باطل هزینه شود.

قربانی بر نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه تأکید کرد و گفت: زمینه باید به‌گونه‌ای آماده شود تا مردم با افتخار در صحنه حضور پیدا کنند.

 

 

فارس

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به نوداد گیل می باشد
2015 © Nodad Gil